2007-04-11
 19:48:21

Hejja hejja FC Reben.

Det är tråkigt när det tar typ 100 år för att komma in i sin blogg. Man kanske orkar pröva en eller två, kanske tre gånger men sen ger jag upp.

Jag vill komma in på direkten så att jag kan börja skriva innan jag tappar suget liksom.


Berättade jag att jag såg ännu ett vårtecken när jag var i Huskvarna. Jag såg min första hummla denna sommaren/våren. Det var mysigt faktisk, och igår på jobbet såg jag ett antal myror. Känns som att sommaren är på väg nu, med stormsteg.

Gjorde också debut på fotbollsplanen. Eller jag var inte på fotbollsplanen. Jag stod brevid och hejjade på en korpenmatch som spelades av min älskade Freddo, FC Reben. Spelade mot något fjoll-lag som bestod av åldringar mest. Min gamla idrottslärare från Segevångsskolan spelade i det motsatta laget, Maximilliano han fällde min Freddo den J*vlen :P

Men i alla fall, matchen avslutades lika och det blev ett poäng för FC Reben. Inte helt dåligt och jag får säga det själv. Det var roligt att se faktiskt.

Det var lite kallt att stå där, det blåser en del på Limhamsfältet. Men med pantisar, mjukbrallor, tjocktröja och jacka, och ovanpå allt Freddos tjocktröja klarade jag det bara fint :) Nu sitter jag här i sängen nyduschad och kommer nog somna snart om jag känner mig själv rätt :)


När jag åkte hem från jobb igår, när man kommer från motorvägen, under bron och upp vid kanalen så finns där en parkering med en återvinningscentral. För tidningar, glas, papper osv. Även för kläder. En insamling som UFF håller i. I alla fall när vi kom där körandes så kom det en polisbil och körde upp och ställde sig på trottoarkanten. Jag vände mig om för att se lite bättre och då ser jag att där står en polisbil inne vid själva kontainern. Det ligger kläder överallt, uppe på kontainrarna och på gatan. Det står två poliser där och kollar och håller på. Jag ser även en tant, tror jag att det var. Sliten och trasiga kläder. Kanske en luffare. Men tydligen hade hon dragit upp en massa kläder från UFFs kontainer för att hitta något att ha på sig. Lite konstigt, men kanske inte så konstigt egentligen.


Aja, jag har i alla fall kläder och fryser inte. Våren försvann ju.


Om man kanske ska föra en liten tabell här:

FC Reben - Just for fun & run FC 2-2

FC Reben - Blah x-x


Åhhh spännande :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: