2007-08-10
 17:20:00

3 dagar kvar!

Ibland kan jag fundera. Ibland mer och ibland mindre.
Jag kan fundera på oliksa saker, vem jag var, vem jag är och hur jag kommer att bli.
Jag kan fundera på vem och med vilka som jag kände mig bekväm med, vem jag känner mig bekväm med förtillfället och med vem jag kommer känna mig bekväm med i framtiden.  
Att sitta ner med ett gäng människor och bara vara det är härligt. Man behöver inte tänka så mycket bara vara.
Med en del människor känner jag att jag är någon, att jag betyder något, jag är där och det känns som att de kommer sakna mig om jag inte finns där. Känner inte så med alla tyvärr men så kanske det bara är. Det kanske förändras eller så kommer det vara så alltid. Det kanske finns en mening med det.  
Då kan man också fundera vidare, ska man liksom fortsätta med dom människorna eller ska man bara strunta i det helt? Frågan är om jag hade klarat av det. Jag kanske inte är saknad och allt det där, men det betyder ju inte att dom inte är det. Det är svårt ibland. Jag kan inte säga att jag ångrar allt som har hänt eller vill ha tillbaks det som har varit. Men ibland kan jag liksom fundera på hur livet hade sett ut idag om jag hade levt på samma sätt som jag gjorde för fyra, fem, sex, sju, åtta år sen. Hade jag liksom varit lyckligt förälskad i Fredrik eller i någon annan?
 Hade jag haft mina vänner som jag har idag eller hade jag haft andra?
 Det är en jobbig tanke egentligen för det finns liksom inget slut. Det finns ingen som vet hur det hade sett ut.
Men summan av kardemumman. Ibland kan jag bara bli så sjukt besviken på folk.

Det hade varit roligt om det kunde vara som i en film. Bara en gång. Som i OC. Att det kommer någon för att visa mig hur mitt liv hade sett ut om allt som har hänt inte hade hänt. Det hade kanske varit fruktansvärt äckligt. Men förhoppningsvis hade det inte varit bättre än vad det är nu. Tveksamt. Jag har ju trotts allt Fredrik och han är ju det bästa som har hänt mig.

Idag var min sista arbetsdag för två veckor framöver. Otroligt härligt. Vaknade inatt och trodde att det var natten till lördag. Alltså att jag hade sovmorgon. Det hade jag ju inte och fick otrolig ångest när jag kom på det. Jag var så trött och ville bara sova mycket mer. Idag när jag kom hem från jobb så var jag iofs lite rastlös för jag tänkte bara på att jag var ledig sen. Då undrade jag lite vad jag ska göra med mina dagar. Men på måndag kommer Freddo hem. Då blir det en massa mysdagar. På tisdag ska vi väl åka och hälsa på folk. Det ska bli mys att träffa Madicken igen. Hon har jag saknat faktiskt. Men inte lika mycket som Freddo. Sen får vi se, det är väl tänkt att vi ska ta en runda till Ullared och sen vidare till Småland. :)
Det ska bli så fruktansvärt roligt att ha honom hemma igen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: