2007-02-24
 17:47:25

Duntoffla.

Trotts snöovädret som de varnade för härromdagen så kom jag till jobbet tillslut. Ett antal timmar försent en jag kom ialla fall dit. Åkte in till Lund och det hade verkligen varit snökaos. Endast ena vägbanan var öpen på många ställen och vi såg en bil som hade voltat ut på en äng/åker som låg upp och ner.
Kanske inte en så vacker syn, men dom tur var så var där inga folk när vi åkte förbi.
Moster kom ner med tåget trotts allt, några timmar försent men det kan man ju förstå.

Fredrik och jag har varit ute på lite äventyr idag. Åkte till Svågertorp och handlade ljus och smörknivar på Biltema, där vi även inhandlade spolarvätska till bilen och jag fick en enorm nallebjörn av Fredrik som heter Hassan. Han sitter nu i soffan och ser allmänt mysig och underbar ut. När vi skulle åka från Svågertorp och hem kör man på en påfart till motorvägen som nästan går i en genomslutande cirkel då Fredrik plötsligt utbryter, i lugnan ro men ändå: "Vi kör i diket" Jag säger inget men rätt som det är så står vi diagonalt på påfarten .... jag såg en bil komma efter oss men som tur var så saktade den ner och stannade tills vi kom rätt igen. Jag trodde först att Fredrik skojade, precis som han brukar göra när det är snö ute. Men när vi väl var på rätt spår igen insåg jag själv att det inte är något som man skojjar med när man är på en påfart. Men i alla fall, resan gick igenom utan skador så vad kan man klaga på egentligen :)

Var ute på stan med mamma och moster också en runda idag. Letade efter duntofflor till mig och Fredrik eftersom vi har det så extremt kallt här hemma på golvet. Nu kan jag faktiskt säga här hemma eftersom vi tillsammans har kommit fram till att detta även är mitt hem nu förtiden. Och det är verkligen underbart! :)
Sitter faktiskt och fryser nu också! Galet kall lägenhet!

Ska hem till mamma ikväll och titta på Melodifestivalen tillsammans med henne, Göran, Pia och Elin. Det ska bli mysigt och trevligt faktiskt. Fredrik ska ut på andra äventyr på sitt håll. Men vi möts ju hemma sen på kvällen igen! Yeeey!

Nu räcker det för idag!


Anonym

Jag var oxå med i staden faktiskt om du kommer ihåg det? Jag blåögd, liten.... Ringer det några klockor???????



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: