2007-07-13
 19:28:22

Sötoffer! <3

Det var Arlövs Revyn igår. Självklart skulle jag och Elin vara där. Filipa Bark skulle ju medverka. Det skulle även Wizex göra. Den enda tradiga var att Filipa var med i typ 15 minuter av två timmar. Resten av tiden lyssnade vi på Wizex. Kanske ingen höjdare men Elin hittade ett ögongodis att vila ögonen på, trummisen i bandet, medans jag avundades Emma och Jocke som kunde sitta där och hålla handen hela kvällen. Då fick jag en stickning av fruktansvärd saknad efter Fredrik. När jag kom hem så var jag vrålhungrig. Men jag bestämde mig för att jag inte skulle äta. Tvättade mig och gjorde mig i ordning och la mig i sängen. Skickade godnatt sms till Fredrik och undrade vad han gjorde. Han satt och åt, klockan var då ca 22. Jag bad honom ringa mig senare och säga godnatt. Sagt och gjort. Min mobil ringde, hade ingen aning om vad det var som lät. Trodde det var väckarklockan. När jag kollar på klockan dör jag. 02.00 ca. "Heeeeej älskling! Vad gör du?" Ja jag sov, såklart. Han ville bara säga godnatt. Helt okej tyckte jag. Jag hade ju bett honom ringa. Vi sa godnatt och jag sov vidare. Vaknade ännu en gång att mobilen ringde. 04.00. Då blev jag smått irriterad faktiskt. Men det varade inte så länge. Han var så söt, ... och han var sååå full! "Heeeeeej älskling, vad gör du?" Ja, hör och häpna. Jag sov även denna gången.
"Vet du var jag är?" , "Nej?" , "Jag är inte hemma!" ,  "Var är du då?" , "Jag är utelåst" . Ja efter ett tag la vi på igen. Jag blev lite smått orolig och ringde upp några minuter senare för att höra om han hade kommit in. Det hade han. Skönt! Jag la mig igen och sov vidare. Han ringer ännu en gång. Nu är klockan nog 04.10. "Vad gör du älskling?" , "Sover" , "Varför det?" , "Jag är trött" , "Varför är du trött?" , "Jag har jobbat hela dagen och jag ska upp om en timme" , "Aaahaaa .... vill du sova då?" , "Ja tack" och med besviken röst hör jag "Jaha ... men då hörs vi i morgon"
Haha, kan man bli arg egentligen? Inte jag, inte på mitt söta offer! :)
Jag ställde om klockan och vände mig om för att sova. Tro fan att fåglarna vaknar utanför mitt fönster och börjar gala som idioter. Tror jag låg vaken i en halvtimme innan jag somnade om. Trött som ett sär var jag när jag vaknade 05.30. Men det var bara till att gå upp. Dagen gick hyffsat i alla fall. Som tur är.

När jag kom hem gick jag in och duschade, la mig i sängen för att sova en stund och jag ringde till Fredrik.
Han jobbade inte tack och lov. Han var nämligen fortfarande full. Stackars påg. (Hahahahahahahahaha!!!!)
"Vad säger pappan nu då?" Undrade jag såklar. Jag hade ju blivit lite arg om man super så att man inte jag jobba dagen efter. Svaret är klockrent och inte ett duggförvånande efter tidigare erfarenheter/upplevelser. "Han ligger hemma utslagen" Hahahahaha han i ett nötskal! :D Samma visa på nyårsdagen som på midsommardagen och som denna gången, en helt vanlig Fredag. Det blev visst en tuff kväll för familjen Lindfors igår! :D

När jag vaknade upp var jag hungrig ... bestämde mig för att jag inte orkade laga mat. Var nere på La Empenada och handlade en riktigt festmåltig. Kokospanerad kycklingfilé. Mums. Framför mig stod en man i kanske 26,27,28 års åldern kanske äldre. Med sig hade han sin tjej. Han besällde en liten spagetthi och köttfärssås. Jag kollade på hans bricka. Två glas, Två gafflar och en kniv. Hmmm ... Hon som jobbar där frågar vad dom ska dricka. "Vi tar vatten där borta sa han" "Drickan ingår" Svarar hon. Då blev han plötsligt livilig och började kolla vad han skulle ha. Han frågade sin tjej vad hon ville ha. Och dom höll på att klydda. Hur jävla snål får man vara egentligen?!
På La Empenada får man faktiskt mycket mat, till faktiskt ett väldigt bra pris. Men han kunde inte ens bjuda sin tjej på en måltid utan dom skulle dela. PÅ EN LITEN DESSUTOM!! Helt sinnes!

Fredagen den 13de har annars varit helt okej! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: