2007-06-30
 19:33:16

Juni.

Mycket har hänt på ett tag. Jag har helt enkelt inte haft ork att skriva. Den första veckan när Fredrik hade åkt gick rätt så snabbt. Jag spenderade många dagar hemma hos mamma. Det var tråkigt att vara hemma. Det fanns liksom inget som lockade mig. Onsdagen kom och jag och Helena åkte till Stockholm. När vi var framme i Stockholm efter 4,5 timmar av skratt och mycket sovande så gick vi och mötte Fredrik i Kungsträdgården. Han var så jävla söt när han kom där. Det var mysigt att krama och pussa på honom igen :) Vi hade bestämt oss för att gå i Stockholm och ta den sena båten till Ön. Det gjorde vi :) Åt på BK, gick och käkade glass och sen gick vi i affärer och bara väntade på tiden. När vi kom fram till Ingmarsö så gick vi in på Restaurangen. Ricky och Anna var inte där så vi bestämde oss för att gå till stugbyn och lämna våra väskor. Vi stod utan för restaurangen och väntade på att Fredrik skulle komma och gissa vem vi såg där om inte Hasse Aro. Jag fick se honom :) Och det sjuka är att han lät precis som han gjorde på tv! Sjukt! På torsdagen var Fredrik ledig men vi hjälpte till med lite saker i alla fall. Först plockade vi in varor och sedan planterade jag och Helena blommor medans Fredrik sysslade med lite andra tekniska saker. Senare på kvällen blev det middag och vin tillsammans med Anna och Ricky.

Fredagen på självaste midsommarafton var restaurangen stängt och det enda som stod på schemat var midsommarfirande. Vi började med en liten öl för att invänta all personal för att sedan åka vidare till en annan ö Nesslingen och äta sillunch. Som tur var höll vädret sig och vi kunde sitta ute utan att det började regna. Det roligaste av allt var nog båtresan dit och hem. Den hade jag sett fram emot länge :)
När vi kom hem blev det kaffe och sedan gick vi vidare tillbaka till stugbyn och där grillade vi och spelade kubb hemma hos Ricky och Anna. Dagen efter var man kanske inte riktigt så pigg men det var bara att stiga upp ur sängen och göra sig klar för en jobbedag. Jag skulle plocka disk och hjälpa till att duka borden osv. Jag kände mig mest ivägen. Viste inte rikigt vad jag skulle göra och så, kändes lite jobbigt faktiskt. Men kvällen gick bra och jag och Helena slutade vi halv elva och vi gick hem och sov. Det var en slitig dag. Dagen efter så var Fredrik ledig igen. Vi var nere på restaurangen och käkade brunch vid halv två och sedan gick vi hem igen och kollade film hela dagen/kvällen. Jag somnade ett par timma och när jag vaknade käkade vi och sedan gick jag och Fredrik på en promenad ner till restaurangen för att säga hejdå till Ricky och Anna eftersom jag skulle hem dagen därpå.
Måndagmorgon var inte speciellt rolig. Det var tufft att säga hejdå till Fredrik på bryggan. 7 veckor! 7 hela veckor innan vi ses igen! Känns som en evighet. Vill inte att det ska vara så länge :(

Veckan har varit lång och jag har sovit bort den största delen. I går var jag hemma hos mamma hela kvällen för att jag inte skulle sova och idag har jag och Elin varit i Danmark och gått och käkat middag. Stabilt att gå vilse i Danmark. Men så är det när man tror att man går genvägar men egentligen senvägar. Vi kom i alla fall dig vi skulle, vi blev mätta och vi kom hem igen! :)

I morgon blir det städning av lägenheten! Riktig städning! Får se hur det blir i morgon men det är i alla fall planen!

Dax för tvn, får se hur länge jag håller mig vaken.
Helst hade jag velat ha hem Fredrik nu! Nu! NU SA JAG!!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: