2007-06-17
 20:27:10

Kaffe och Whiskey!

Vilken helg! Fredagen blev en lugn hemmakväll. Lyckades hålla mig vaken ganska länge ändå. Ända tills klockan elva. Då stupade jag i sängen, då hade jag tittat på både Doobidoo och på Bend it like Beckham. Jag trodde inte att jag skulle orka kolla på en hel film, men den var rolig och det var svårt att slita sig. :) Snackade med Fredik på kvällen också tror jag ... är inte säker! Men jag tror det minsann!

På lördagen vaknade jag vid halv tio. Ganska sent endå. Jag såg fram emot att sova länge hemma när klockan väckte mig på fredagsmorgonen. Jag hade ingen lust alls att gå upp då. Men jag var så illa tvungen. När jag hade käkat frulle och gjort i ordning här hemma åkte jag hem till mamma. Vi skulle åka en runda till mobilia men när jag var halvvägs hos mamma så kom jag på att jag hade glömt mina presentkort så det blev inget mobilia. Låg hemma i deras säng och var lite depp sedan åkte vi till City Gross och handlade. Jag brände 200:- men enligt mig var det nödvändigt. Nästan allt i alla fall. Man måste ju ha mat eller hur! När vi hade handlat klart och kom ut till bilen var där någon idiot som hade parkerat snett. Hans ena bakhjul var helt inne på min sida. Hur fan kan man parkera så! Jag hade skitsvårt för att komma ut och där stod människor utanför och tittade på. Jag var ju tvungen att ta mig ut liksom! Vissa människor borde inte få ha körkort. Jag köpte en sak på City Gross som jag tyckte var väldigt nödvändig. En termometer. Kännde att vi var tvugna att mäta hur många grader vi har i vår kyl/frys. 19 + håller kylen och 1 + i frysen! Ska ringa i morgon! Dom måste komma och fixa det innan onsdag. Jag fick kasta allt som vi hade i frysen! Korv, pytt i panna och räkor. Där var i alla fall 3 middagar till mig, minst!

På lördagskvällen åkte jag med mamma och Göran hem till Magnus och Lotta. Vi skulle ut och äta. Innan vi hade tid på restaurangen satt vi hemma hos Magnus och Lotta och kollade tv och snackade. Moa är nog världens sötaste unge. Hon hade jeans på sig och en Sverige-tröjja. Hon hade också tagit på sig sina solglasögon och käkade vattenmelon. Hon satte sig i sin barnfåtölj och sa till Lotta "mamma, kan du ge mig lite whiskey?" Haha! Göran berättade att när hon var med på fotboll en dag så tog han med henne till kiosken eftersom hon var törstig. Göran frågade henne vad hon ville ha att dricka, då svarade hon "Ja ... jag brukar dricka kaffe och whiskey, men jag kan ta fanta" Hahaha undra vad folk tänkte som hörde henne! Efter vi hade varit på restaurangen gick vi upp till Magnus och Lotta igen, där spelade vi kort ett tag och sen var det dag att åka hem. Sov hemma hos mamma och Göran inatt men det var svårt. Jag vaknade hela tiden och låg vaken en stund. Det är svårt att sova på ovana ställen tycker jag!

Idag var jag, mamma och Elin på obs och shoppade lite. Köpte ett par skor och en bluskofta och tillsammans kostade det bara 100:-!!! Inte dåligt, vilket kap! Nu är jag hemma i min säng igen. Hemma hos mig och Freddo!

Nu är det bara två arbetsdagar innan vi ska till Stockholm. Snackade med Fredrik inatt och gissa om jag blev glad när han berättade att han var ledig onsdag och torsdag!!! Jag fick pirr i magen när jag hörde det!

Får se hur tidigt jag orkar gå upp i morgon! Vill hinna med mycket på morgonen så att vi kan sluta lite tidigare!!

Nu ska jag ladda min iPod med lite fler låtar och sen fortsätta läsa i min bok!


Anonym

Hu går det med Hasse???


Anonym

Dags att uppdatera!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: