2007-03-28
 20:07:36

18272 kilometer

Why!?! Varför ska det vara så svårt att komma in och skriva i sin blogg?
Fick aldrig tillgång till att uppdatera den igår eftersom jag aldrig kom så långt.

Började tidigt på jobb idag (igår), redan klockan sju var jag på Kwintet och gjorde mitt bästa, jag var nästan klar när Mats kom klockan nio. Det var skönt att ha gjort allt innan han kom så var det bara att åka vidare till nästa.
D3 stod på tur men vi hittade ingen parkering så vi åkte vidare till Inuse, efter det chansade vi på D3 igen, ingen parkering. Åkte till ICA Maxi, pantade burkar, fick ihop hela 130:-. Inte dåligt, åt frukost utanför ICA Maxi på en bänk i solen, det var underbart. Det blåste inte, och solen stod på, riktigt varmt faktiskt. Efter det chansade vi på D3 igen, fortfarande ingen parkering. Va fan .. fick åka runt och ställa oss på en baksida, typ 18272 kilometer från D3. Vi genade över järnvägen och klättrade ner från en mur osv, osv. Fulla i skratt kommer vi in på D3 och gör ett susande jobb och kör vidare. Dagen slutade inte med det bästa humöret för Emelie. Jag var irriterad eftersom vi inte slutade i tid. Jag ville faktiskt orka med skolan idag (igår), och det är sant. Men när jag väl var hemma orkade jag inte. Vi åt middag och sedan la jag mig i sängen medan Fredrik pluggade till sin tenta. Somnade en timme, orkade knappt gå in i duschen, men det gjorde jag. Jag orkade inte göra mackor, inte diska, inte gå ner och köpta toalettpapper eller plocka undan. Inte nåt orkade jag. Frågan är hur länge man orkar med detta. Jag börjar faktiskt tröttna riktigt mycket. Man hinner inte med sitt liv. Och det är trist.

I helgen ska jag och Fredrik hjälpa Elin att flytta. Det ska bli spännande att se hennes nya hem, som dessutom är närmre oss :) Hoppas hon får fint hemma nu. Jag längtar själv också tills vi ska flytta. Vi är rätt så trötta på denna lägenheten nu. Visst den är liten och söt, men kanske lite fööör liten när man är två. Det kvittar om vi städar och plockar undan varje dag, det är lika dant dagen efter. Det är jobbigt, men vad gör man. Vattenläckan i taket gör det inte bättre heller. + Igår var det någon kärringjävel som snodde vår tvättid. Alla mina strumpor var slut, och trosorna också. Fick åka hem till mamma så den sötnosen tvättade lite underkläder till oss idag. Fredrik skrev en lapp till kärringen nere i tvättstugan. Hoppas att hon fick dåligt samvete. Det hade nog jag fått i alla fall!

Snart är det dax för min födelsedag. Om den månad närmare bestämt, plusminus någon dag. Då tänkte jag ha en liten fika bjudning här hemma. Får se om det blir så. Fredrik är nämligen inte hemma, så när katten är borta dansar råttorna på bordet som han så fint uttryckte det. :)
Köpte Oreos kakor igår, underbart goda, har aldrig smakat dom tidigare men dom var riktgit goda.
Tyvärr åt Fredrik upp dom igår och idag när jag/vi skulle handla nya hade dom inga kvar. Trist.

---------------------------------
Jobbade idag igen, på vårt ena ställe sa dom upp kontraktet och när veckan är slut är vårt jobb klart där.
Samlade ihop våra saker, allt kem, alla påsar osv så att vi inte har så mycket på fredag. Jag blev glad att vi miste det stället, jag gillar inte det alls, men ... lite ledsen eftersom jag förlorade en del timmar. Jag som hade hoppats på att få fler timmar. Men, det är bara att hoppas att det blir mer snart. Jag vill verkligen ha full tid så att man kan veta vad man kommer få i lön varje månad. Räkningarna måste ju betalas trots allt.

Hoppas på att sluta tidigare på torsdag eftersom vi ska till småland, får se hur det blir.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: