2007-03-31
 21:00:22

Flyttat.

Trött som en gnu är jag idag. Precis som igår. Hann hem en snabbis igår när jag hade slutat, gick in och duschade och bytte kläder sen åkte jag och Fredrik till Ekohallen. Handlade lite påsksaker så att vi får det påskfint här hemma. Nu är här riktigt härligt och mysigt här hemma. Gult och fint. En gul tupp på storarumsbordet och en vas med påskris på golvet. Fick hälla ut vattnet som jag hade hält i vasen eftersom jag, (eller min mamma) så smart kom på att jag är ju alergisk mot björk, inte speciellt bra att ha det utslaget då, i lägenheten dessutom.
Hitade en jätte fin vas på Ekohallen, med två fjärilar i, jag bad Fredrik ta ur dom ur vasen eftersom jag hade händerna fulla med annat skit, så sa han "Vill du inte ha Fredde-Fjäril?" Fjärilen hette Fredde så självklart var jag tvungen att köpa en sådan. Ett onödigt inköp precis som allt annat som jag köpte igår men det får man dra på sig ibland. Det blev i alla fall påskfint här hemma. Handlade med oss Kinamat hem och satt och mös. Framåt kvällen öppnade vi en flaska fin, men jag var så trött efter jobbdagen att ja somnade innan jag ens hade drukit upp mitt glas. Nu står där en halv flaska vin på köksbordet och ett halvtfult/halvtomt glas på bordet. Jag får spara det till en annan gång. Kanske inte det i glaset men det i flaskan.

Har hjälpt Elin att flytta hela dagen idag, så nu är jag fruktansvärt trött igen. Började dagen redan klockan åtta. Då gick jag och Fredrik upp för att göra oss klara för flyttdagen. Gick ner och handlade frukost, bullar och juice åkte och hämtade mamma och PP och åkte sedan till Storgatan och käkade frulle och började flytten klockan tio. Tog bara en och en halvtimme att flytta alla grejjor till det nya stället. Det var bara lite saker i källaren kvar som vi kunde ta i personbilen. Fredrik och jag körde hem PP och sedan tillbaka till Storgatan och hämtade upp Elin för att köra henne till Kronborg där hon skulle parkera sin bil. Vi åkte tillbaka till Norregatan. Trodde att Fredrik skulle hem och slappa och sova lite, men han ville komma tillbaka när han hade duschat. När han väl kom tillbaka så hjälpte han till att packa upp saker och sätta i ordning möblerna i storarummet. Att jag har världens bästa pojkvän/man/sambo/livskamrat som man kan önska sig är det ingen tvekan om. Han är helt enkelt världsbäst.
Och han luktar gott också. Elin undrade om man kunde klona honom, men jag vet inte om jag gillar den iden specielt mycket, jag vill helst ha honom för mig själv. I alla fall så var jag och mamma klara hemma hos mamma vid halvsjutiden, då hade vi plockat upp alla kartonger som vi kunde, förutom det som ska upp på hyllorna, vilket vi inte kunde plocka upp eftersom hyllorna inte var uppsatta eftersom där ska målas om osv. I alla fall, mamma och jag gick hem till mig och Fredrik och hämtade garagekortet. När vi väl skulle köra ut ur garaget så var bomen öppen så vi körde ut. Senare när jag kom hem och skulle köra in så läste inte maskinen av vårt kort eftersom jag aldrig hade stämplat ut. Fick trycka på den förbaskade telefonknappen på apparaten så att dom öppnade för mig. 
Lagom jobbigt, jag som inte ens egentligen orkade köra in i garaget. Jag hade tänkt ställa mig på gatan men där var ingen parkering, tur i oturen. Så jag var tvungen att köra in i alla fall.

Nu längtar jag bara så fruktansvärt mycket tills jag och Fredrik ska flytta. Jag vill ha ett kök med ugn, lådor och mer förvaring. Jag vill ha ett sovrum och ett kök. Slippa ha allt i ett. Men samtidigt tycker jag om den här lägenheten, men den börjar bli förliten. Man drar på siv mer och mer skit, sådans som man inte tror tar plats men det gör det i alla fall. Jag vill liksom ha något som är mitt och Fredriks tillsammans, där vi kan blanda mina saker med hans. Så som det är nu är det bara hans saker, eller Mikaels, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Men jag vill i alla fall ha något eget. Något som är mitt och Fredriks, tillsammans. 

Nu är det dax för lite TV-tittande innan kudden kallar, den ser så fruktansvärt skön ut just nu!
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: