2007-03-25
 20:00:50

Weekend.

Det har varit vår i luften hela helgen och det har hänt saker.
I lördags åkte vi till Skanör en runda, handlade vars en daimstrut på ICA och satte oss i bilen för att äta upp den. Det blåste för mycket för att stå ute och käka och jag hade inte rätt skor för en promenad på stranden som Fredrik föreslog. Jag föreslog glassen istället och det förslaget gick igenom. Åkte hem till Elin på kvällen och packade ner hennes hem. Så gott vi kunde i alla fall. Jag fick uppdraget att fixa badrummet.
"Ta det du ska använda i veckan och sätt på vasken, resten packar jag ner."
"Ja."
När jag hade packat ner grejjorna och ställt kartongen bland det andra som var redo så var Elin där och drog i grejjorna. Mamma och jag packar ner och Elin packar upp. Det är väl precis som det ska vara. I guess :/
Aja, skulle tömma avloppet från hår och dylikt men tyckte att det var rätt så grovt vidrigt, kallade på Elin så att hon skulle göra det själv. Hon drog upp en klump och gick sedan och klöktes resten av kvällen. Mamma fick ta skitjobbet, hon är vuxen och vet hur det ska gå till. :)

Hela söndagen spenderade jag tillsammans med Elin och hennes vovve, eller inte hennes vovve egentligen, hon är hundvakt åt en vovve. Åkte ut till pappa en runda och hälsade på honom i kolonin och kollade på uthuset som han äntligen renoverar. Det tog några år men det är på gång nu. Yeey.
Därefter var nästa mål Bokskogen, när vi nästan var framme var jag inte så sugen på en promenad i Bokskogen utan för en fika. Vi åkte mot Jakriborg och hoppades på att Helena skulle jobba men inte det. Planen var en fika på uteserveringen som inkluderade både kaka och kaffe. Men det fick bli en latte på takeaway och en promenad mellan husen i Jakriborg. Planen efter det var att åka hem och vattna hunden eftersom vi smart nog (nooot) glömde att ta med vatten till henne, efter vi hade gjort det skulle vi gå in på Östran och kolla på lite fotboll. Men ... vi hann inte så långt. Fredrik ringde när vi var påväg in på gatan, vi hann in och kissade innan vi åkte hem igen. hunden drack som om hon inte fått dricka på tre dygn. Elin följde med oss hem, vi käkade pizza, Fredrik drog till Oliver och nu sitter jag och Elin här hemma och glor på tv. Lagom trötta båda två. Jag måste in i duschen men har inte någon direkt lust eller ork ... men, måste man så måste man.

So long ...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: