2007-05-17
 16:51:06

Vem är egentligen denna Sofia Blom?


Ledig dag idag, bestämde mig igår för att jag skulle sova länge idag. Kännde att jag behövde det, men det blev inte så länge som jag hade tänkt mig. Vaknade när Fredrik gick upp. Tydligen hade han ställt klockan en timme senare än vad han skulle, så, den skulle ringt 07.50 men han hade tydligen ställt den på 08.50 vilket var på tog försent eftersom han skulle bli hämtad halv nio. Tur så han han ändå, blev dock bara fem minuter sen. Han är godast i världen. Kunde i alla fall inte somna om när han gick utan satte på tvn och letade efter något att titta på. Hittade inget så jag låg och tittade på Barnkanalen. Tror inte att jag tittade egentligen, fruktansvärt tråkiga barnprogram et finns nu förtiden. Klockan blev i alla fall 09.50 och våra bästa år började och jag insåg att jag inte hade en aning om vad som har hänt. Tydligen är inte Sami Brady längre tillsammans med Brandon Walker längre, Philip Kiriakis är inte längre den samma Philip som han var tidigare. Allt är förvirrande. :/

Ringde i alla fall till mamma för att hon kunde komma hit och göra mig sällskap under dagen. Tänkte vara duktig och skulle damma och så. Men hon kom, långt innna jag hade tänkt, jag gick i pyamas och höll på att bädda, så hon satt i soffan medans jag plockade undan tvätten och bytte dukar och så. Sen gick jag in och duschade och när jag sen kom ut för att prata med mamma hörde jag hur det ekade i lägenheten. Haha, det var skoj för det känns som om det var längesedan det var så här hemma. :)

Ringde Elin och hörde om hon skulle med på fika, det hade hon inte tid med för tillfället så vi gick hem till henne och pratade, sen gick jag och mamma och handlade fika på Espresso House och tog med oss hem till Elin. Satt där hemma ett par timmar och diskuterade ekonomi bla annat. Jag var väldigt klok över hur min ekonomi borde vara men som den inte är. Tyvärr kan inte jag leva som alla andra. Jag är nöjd och jag klagar inte. :)

När vi gick från Elin stack vi in om Malmborgs och skulle fixa middag. Då kom det upp i hjärnan igen. Vem är egentligen den här Sofia Blom? Vi fick hem vår bonuscheck från ICA härromdagen. På den står Fredrik Lindfors, Sofia Blom. Hrm .... vem är Sofia Blom? Och vad händer när Sofia drar sitt ICA kort, och var händer egentligen när jag drar mitt ICA kort .. var hamnar mina bonuspoäng då? Kanske är det tack vare Sofia Blom som vi får bonuspoäng, och kanske ... kanske hade vi aldrig fått någon bonus utan Sofia Blom. Det är ett mysterium. Vi får se vad som står på vår nästa bonuscheck. Det kanske är något som vi ska kolla upp.


När vi var hemma hos Elin frågade jag om hon trivdes i sin knarkarkvart. Tydligen tyckte pappa att det påminde om den knarkarkvart då hennes rislampa hänger på halvfjers. När vi gick därifrån undrade mamma om vi skulle ta Elin med oss till IKEA och handla rullgardiner så hon fick ner lakanen som hon har hängt upp i gardinstången. Men det hade hon inte råd med för mörkläggningsgardinen kostade 800:- sa hon. Men då sa jag att hon kunde ha en mörkblå. Ja då ville hon ha en svart eller en brun. Mamma tittade på mig och sen på Elin och sa. Det är inte krigstider! Hahahaha det var så kul, jag dog.

Nu är snart min baby hemma från skolan! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: