2007-10-05
 17:01:00

Dator vs Hund

I morse så ville jag inte alls gå upp ur sängen. Jag var trött som sjutton och sängen var varm och allt var skönt.
Allt förutom att jag hade en sista jobbdag kvar innan helgen. Hade hemstäd idag, som vi fått lite klagomål över, eller kanske inte klagomål men påpekningar. Idag när vi åkte dit var jag laddad till tusen. Hon skulle inte få något att klaga på denna gången. Jag dammade och dammade som om jag inte hade gjort något annat i hela mitt liv.
Det tog oss fyra timmar där men när vi var klara så kände jag mig verkligen färdig. Och lite senare så hade den här kvinnan som vi städade hos hört av sig till Mary och hon var jätte nöjd. Och jag med för den delen!
Man blir sjukt laddad när man får possitiv respons på ett hemstäd. Visst det är kul när man får det på kontor också men det är något mer speciellt med hemstäd. Det blir liksom mer personligt,


Idag är det bandytajm i Höllviken. Halv nio börjar matchen. Rätt sent om jag säger så, men det är ju sovmorgon i morgon! Sååå härligt! Ska sova satan. Mamma vill ut en runda i skogen i morgon och det ska vi väl kunna fixa. Ska se om jag får rätt på min kamera så att jag kan ta en massa fina bilder som vi kan ha sen när vi flyttar.
Fredrik vill köpa en ny dator när vi flyttar. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag vill egentligen inte ha den i storarummet men jag vill verkligen inte ha den i sovrummet så det får bli i storarummet. Jag kan liksom inte säga att han inte får det, det är klart han får det :)  Och sen vill vi ha en hund. Nu vill vi ha en Golden.
Eftersom det antagligen blir en stor hund och den kommer fälla, så har Freddo sagt att han ska dammsuga.
Helt underbart! En hund + jag slipper suga damm! Så det får bli en deal denna gången med, som med tvn.

Freddo får tv - Jag får en soda stream.
Freddo får en dator -  Jag får en hund.


Nej, nu ska jag göra mig klar för bandy!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: