2008-08-14
 12:25:44

Sensommar, WTF!

Ja jag vet inte vad som har hänt men det är då ingen sommar och ingen sensommar heller för den delen.
Det är mitten av Augusti och regnet det bara öser ner. Tråkigt, det känns som att de lovande 22 graderna som skulle komma under helgen är hur långt borta som helst.

Idag på bussen hem så snackade jag med en gammal gubbe. Han undrade vart han skulle hoppa av om han skulle komma så nära Gustav som möjligt. Med tanke på att vi åkte en gul buss så hade jag ingen aning, men jag sa att jag trodde att det var Kungsgatan, men att jag inte var riktigt säker. Sen satt vi och snackade lite, att bussförbindelserna är bra och att bensinen är dyr. På hans tid, när han var busschafför 1966 så kostade bensinen bara 77 öre. (Fast det låter inte så troligt att bensinen var så billig -66.) Sen när jag gick av så sa jag:

- Hoppas du hittar fram.
Då gjorde han tummen upp och sa;
- Ja, tack så mycket och tack så mycket för trevligt sällskap.
Också flinade han, han hade inga framtänder! :D

Igår när jag var och städade en trappa så tog jag en paus och då såg jag något vackert på en bakgård, så jag fotade det:



Vattnet glittrade så fint på bladen.

I morgon när Fredrik har slutat jobbat så ska vi åka och handla det vi behöver inför helgen, och även våran ordinarie månadsinhandling. Jag älskar den dagen då kontot fylls med nya pengar och man får åka och göra av med några tusen på middagar och mat! Massa grillsaker och öl ska det bli i helgen.
Men denna helgen ska Elin dock inte se ut så här:




Anonym

Inga kommentarer. Jag var inte med. Dom där glasögonen får han ta o göra ngt åt faktiskt. Inte jag på bilderna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: