2008-08-22
 16:46:04

Vårt djur.

Igår var jag och min storasyster Elin ute och rastade/vallade vårt djur. Vårt djur är ett väldigt snällt djur, går med på det mesta utan att gnälla. Vårt djur heter Lena, vi kallar henne också mamma. Folk säger att hon är vår mamma och vi trivs med att hon är vår mamma. Hon är den bästa mamman som finns.
Igår var vi ute och gick med henne på festivalen. Det gick bra, mamma Lena var mycket lydig. Vi såg till att hon fick mat, att hon fick dricka, vi såg till så att hon inte var kladdig runt munnen (Det var dock en gång som hon spilde på sin fot, men det torkade jag och Elin upp. Mamma Lena får inte göra för hastiga rörelser för hon är gammal.) Och vi såg till att hon fick sittplats när vi var på dansbanan och tittade på Lasse Stefanz.



Här äter vår mamma Lena och Elin langos. Mamma Lena tyckte att det var gott men hon blev mätt ganska så snabbt.

På vägen till dansbanan så pratar vi lite om hur det blir när mamma Lena blir riktigt gammal. Vi kom fram till att hon inte skulle protestera när vi vill sätta henne på ett hem när hon blir gammal. Då sa mamma Lena;

- När jag blir gammal finns det inga hem att sätta mig på.
- Då får du bo hemma hos Eme och Fredde, för det är där jag ska bo.

Så skrattade vi lite. Sen gick vi en liten bit och sen säger Elin, glad i hågen.
- Du kan få bo hemma hos mig. Jag ska köpa ett stort jävla hus så att jag slipper se dig.
Så skrattade vi en himla massa och sen tog vi mamma Lena och gick tilldansbanan.
På dansbanan så såg vi många Binor, vi skrattade mycket och gick och sa -Biiinaaa, Biinaaa!



Här är mamma Lena och hennes förälskelse Lasse. Hon gillar Lasse mycket.


Nu sitter jag här framför datorn och har ingen aning om vad jag ska ha på mig ikväll. Det är sista festivaldagen och jag, Elin och Jenny ska upp i stan och möta några arbetskamrater till mig och sedan så ska vi träffa gänget och lyssna på Familjen och eventuellt gå ut. Jag har inte den blekaste vad jag ska ha på mig! Jag ska kolla igenom Elins garderober sen när jag kommer hem till henne. Jag slår vad om att hon har något fint som bara ligger och väntar på mig!

Skål&Alkohol nu är det helg! Vi syns i dimman .... Biiinaaa....Biinaaa!


e

hahhah jag ska köpa ett stort jävla hus så jag slipper se dig! asså ja jag säger inte mer än så.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: