2008-07-19
 12:13:36

Dra i långbänk ...

Efter gårdagens inlägg så har jag fått en ny kick för mitt bloggande. Jag vet inte om det är för att jag inte har skrivit på länge eller om det är så att det har hänt en hel del på sistonne som jag vill skriva av mig om.

I alla fall, torsdagen den 12/6 var det både födelsedag och student. Det blev en kluven dag det där, trots att jag ville fira Fredrik på hans födelsedag så var det ju Helenas onesinalifetime upplevelse. Summan av kardemumman var att det blev Helenas dag, precis som det skulle! Helt underbar dag var det, vi hade tur med vädret ;P
Hon var så himla fin på sin student och det var min älskling på hans födelsedag också!

           



Det bestämdes att Fredriks födelsedag skulle firas med gänget på lördagen istället och sagt och gjort.
Det blev förfest hemma hos Johan och Jimmy och senare begav vi oss vidare till Slakthuset. Där dansade vi och luftade dom lurviga halva natten. När det var dax att gå hem så bestämde vi att Elin skulle sova hemma hos mig och Freddo på soffan och så blev det. På vägen hem från Slakt så hittade vi en massa roliga saker som man kunde bära på. Bla. en Peab skyllt, men Elin hittade nog det mest sjuka. Att hon ens kan tänka tanken, men hon gjorde det tydligen.
Där låg en hög med plattor längs ett hus på vägen. Hon fick för sig att hon skulle bära den här plattan. Hon tog ett stadigt grepp och gick iväg med plattjäveln. Nu snackar vi inte tre meter utan vi snackar 20, minst. Jag ville vara lika cool och jag tog också upp en platta men kände ganska snabbt att jag inte skulle klara av att bära den så jag var smart nog att lägga ner den igen och jag tog en kullersten istället. I vilket fall, Elin är nog världens svagaste människa, (hon är snygg och söt och världens bästa, men hon är svag. Det var för mig en gåta hur hon ens orkade lyfta upp plattan, det är det fortfarande) Elin skulle lägga ner den här plattan på en så kallad sugga. Ni vet en sån här grå som man brukar sätta på vägen för att spärra av. Bara det att när hon släpper den på suggan, så åker den av och tydligen landar på hennes stortå.
"Aj" Utbrister Elin och sen fortsätter hon att springa och tjimma och skojja hejvilt hela vägen till Mc.Donalds.
DÅ! Ja då, får hon se något rött på sitt skosnöre. BLOD! Då fick min lilla snäcka ont i tån. Hon tar av sig skon, och den är fylld med blod! Fylld!! När vi kommer hem och tar av hennes strumpa. (Fredrik fick göra det för Elin kunde inte ta på det själv) Den var sååå blå! Den hade blivit blåsvart på nolltid och det pissade ut var ur den.
Till historien hör också till att när Elin är full så försvinner "Elin" ut ur systemet och in kommer Irene. Så egentligen var det Irene som tappade plattan på tån.
Så här gick i alla fall sommarens skada till. Elins tå är cp.


Det blev midsommar och vi bilade upp till Stockholm. Elin gick i foppatofflor hela midsommaren men hon mådde toppen i alla fall. Det var en helt underbar midsommar. Vi hade fint väder, käkade sillunch och grillade senare under kvällen.
Några bilder från vår midsommar.

                               


Dagen efter så var det dax att jobba. Jag och Elin skulle stå i disken. Där stod vi i ca 11 timmar. Det var slitsamt på sitt sätt. Man kan ju säga att man var rätt mör efter jobb och när passet var slut så trånade vi efter ett glas rödvin.
Så här snygg är Elin efter 11 timmars jobb och två glas rödvin:



Dagen efter var det dax för oss att ta oss hem. Vi var inte alls sugna någon av oss att köra de där 8 timmarna hem efter gårdagens arbete. Man var sliten kan jag säga. Vi turades om att köra hem. Fredrik fick ta första passet efter som vi alla tyckte att han behövde sova på natten eftersom han skulle upp klockan 6.15 på morgonen. När det var dax för mig att köra så var nog klockan tio eller elva. Det kändes som att den var 4 på morgonen. Jag var så astrött, jag var livrädd för mig själv när jag körde. Jag klarade till Helsingborg sen fick min älskling ta över igen. En sak som är säker, ska vi bila till Stockholm igen, så ska vi inte köra hem klockan sex på kvällen och absolut inte dagen efter jobbdag.
Annars var det en helt underbar vistelse!

Under sommarens gång så har vi även hunnit med en del fyllefester. Den jag minns tydligast just nu är förra lördagen hemma hos Elin när vi grillade. Under kvällens gång så spårade det ut ordentligt. Det började hur lungt som helst. Grillade lite på gården, åt uppe i lägenheten och lite mingel, rätt stelt i början om jag får säga det själv. Men under kvällens gång ...

                                


Som sagt kvällen spårade ur med klockans gång ... framåt elva, så tittade Irene fram (Elins fulla jag)
Johan och Fredrik hade fäktning med sina låssas-snoppar som bestod av en tom hushållsrulle och en hushållsrullehållare. Tydligen så sjöng jag Sing Star med Fredriks låssas-snopp och Irene (Elin) var präst och skulle göra oss alla till bättre människor genom sin predikan. Så här såg det ut:

                                   


                               




                            





                                        

När Irene började blåsa såpbubblor inomhus, ja då var det dax att gå hem ...


Johan Strandh

Helsjuk sommar hittills! Fast du har ju glömt berätta om kärringen på stranden när vi åt, frös och jag och Fredde badade! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: