2008-07-23
 21:19:29

En slappig onsdag!

Idag har det varit en riktigt slapp-dag. Väcktes av att telefonen brummade på mitt nattbord vid 10.10, kollade vem det var som ringde och såg att det var mamma. Jag lät det ringa lite till och när jag hade mornat mig lite så ringde jag upp henne igen. När vi hade pratat klart hör jag hur Elin tassar upp och in till sovrummet och lägger sig i sängen, där låg vi en stund innan vi gick upp och lagade frukost. Det var mysigt med en sovmorgon och en dag till att göra ingenting alls.

När klockan var halv ett eller något liknande så körde vi hem till mamma för att hjälpa henne att lägga in bilder från en digitalkamera till datorn. Det här med gamlingar och teknik går inte riktigt hand i hand men också hon ska väl klara av det så småningom. När vi var klara med det bestämde jag att vi skulle åka till IKEA och fika. Dom har god fika, och den är hyffsat billig. Elin kände inte rikgit för det eftersom hon såg ut som hon gjorde idag, men hon hade inte mycket till val, till IKEA skulle vi och där med basta. Jag mumsade i mig en cheescake och en så kallad cola. Den smakade inte ett skit.





Så här såg Elin ut vid frukosten i morse. Hon är så fin när hon är nyvaken och ej iordningjord!

När vi var på IKEA kom Elin fram med en rikgit spontan, men välbehövd idé. Hon bestämde sig för att äntligen inhandla en ny tv. Sagt och gjort. Vi åkte till Net on Net och köpte henne en 37" Andersson tv. Den var fin, liknar nästan min och Freddos bara det att den har rund fot och högtalaren är lite mer som i en båge.
Jag var hundra procent på att jag och Fredrik fick in vår tv stående i baksätet när vi köpte den men tydligen så var det fel. Vi var tvugna att lägga båda sätena ner och då fanns det bara ett problem kvar. Vi var ju tre som skulle åka i bilen.
Det slutade med att Elin fick sitta på golvet i baksätet. Men det gick ju bra det också! :)





Idag efter maten så satt jag och Elin vid datorn en stund och sedan cyklade vi upp till stan och åt glass på Stortorget. Dom hade gjort en liten utställning eller vad man ska säga som dom hade satt upp runt om hästen. Lite texter och så om Stortorget, vad det användes till förr i tiden osv. Stortorget har tydligen varit en av Malmös största begravningsplats.
Tänk så många lik det borde finnas där under marken. Scary!


På lördag är det tänkt att vi ska grilla lite här hemma! Hoppas vi får ihop lite folk och jag hoppas att det blir trevligt!
Än så länge är det bara, jag, Freddo och Elin haha. Fredrik ska fråga Johan också, hoppas han kommer ihåg det men annars: Johan, vill du vara med och grilla på lördag? Och dricka öl såklart?


Hon på bilden

Ser du inte hur jag ser ut? Ser ju ut som om jag har blivet överkörd utav ngt!!! Usch tvi, att man kan se ut på det där viset. Inte visste jag att jag kunde se så jävlig ut. Tvi kattsingen!


Johan Strandh

Jag är lätt på! Fredde har inte frågat mig än, men han gör det nog under lunchen! Jag lovar att svara ja! Ska vi åka och bada nånstans under dagen? Det hade varit suveränt. :)


mamma

Vackra bilder . Hur roligt kan man ha det igentligen?


Johan Strandh

Under dagen på lördag menade jag givetvis. HAH!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: