2008-10-14
 20:20:41

Mormor.

Ett telefonsamtal igår!
(Det ringer ett nummer som jag inte känner igen på hemtelefonen och jag gör en uppoffring och svarar)

- Hej Emelie, det är mormor.
(Jag tänker så att det knakar och fattar noll)
- MORMOR!? utbrister jag och nästan skriker. (sen fortsätter mormor)
- Vi har lite problem med vår digitalbox och...
(Poletten trillar ner och jag utbrister)
- Moooormor, ahaaa, nu fattar jag!

Mormor fortsätter att prata om digitalboxen och hon vill att Fredrik ska komma hem och hjälpa dem eftersom de inte får rätt på den. Sagt och gjort och Fredrik åker dit idag. När vi sedan träffas på kvällen så pratar vi lite om dagen som har gått. Nere på pizzerian säger Freddo:

- Vet du var som var fel på boxen?
- Nej?
- De hade inte satt igång den...jag tryckte bara på on-knappen.
- Hahaha, hade dem inte prövat det?
- Nej ....men dem är gamla, det är inte lätt.
- Nej, det är ju inte det...

Nu är jag trött som sjutton. Ska nog krypa ner här i soffan och gosa in mig i mitt täcke och sedan slumra in och sova gott hela natten. Det ska bli underbart!


Mona

hehe var du trött eller trött? Hur kan det ta såå lång tid innan mann fattar att det e ens mormor ;)


elin

Åhhh...du trodde att det var mormor som ringde dit 30mil bort o frågade om digitalboxen... Du är så söt min lilla gurka!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: