2008-09-30
 08:59:52

En mans frustration.

Igår kom Fredrik med den annars så älskade idén att vi skulle åka och storhandla. Jag brukar inte vara sen när det gäller att åka och handla. Det brukar vara jag som får dra med mig Fredrik men igår var det faktiskt tvärtom. Jag hade ingen lust att gå och handla och egentligen förstod jag inte varför vi skulle åka och handla. Men vi åkte i alla fall. Det blev citygross.
Fredrik bestämde att vi skulle impulshandla. Dvs att vi skulla handla utan lapp. Sagt och gjort. Vi gick där inne i säkert 1.5 timmar och bara lullade och plockade ner varor i vagnen. Det var riktigt trevligt och Fredrik gnällde inte och kollade på klockan stup i kvarten. Vi gick där i lugnan ro. Men vattenballongen sprack när vi skulle plocka ner mjölk i vagnen. Jag går fram och ställer mig framför mjölkhyllan och tittar på Fredrik.
- Var fan är skånemejerier?!
Fredrik tittar på mig fattar inget, sen stelnar han till. Han liksom fryser till is, som djuret i Ice Age som jagar ollonet.
- Vad hände med skånemejerier?! Utbrister jag en gång till och då mjuknar Fredrik till. Går som galen fram och tillbaka och letar efter ordentlig mjölk.
- Jag vägrar att köpa Arla. Då kan jag lika gärna dricka vatten och mjöl.
Vi kom hem utan mjölk. Resten av tiden gick Fredrik runt och pratade om normer och att man inte kan bestämma vad folk ska handla. Vad hände med skånemejerier?

Nästa chock kom när vi  var framme i kassan. Fredrik hade fortfarande inte smällt att det inte fanns skånemejerier.
Vi lägger alltid upp kassarna först. Innan maten för att man ska kunna packa så snabbt som möjligt sen. Jag tar fram två papperspåsar. Och vad var det för jävla påsar?! Jag tänkte inte så mycket på det. Det var säriga påsar men vad ska man göra. När Fredrik har betalat och kommer fram för att hjälpa till med packningen så ser man en liten vrede i annsiktet.
- Vad fan är detta för påsar?! Jävla blommboxar!
Papperspåsarna på Citygross har blivit betydligt mindre. Typ hälften så små. Det känns jobbigt med förändringar.
Fredrick är fast besluten att vi aldrig mer ska handla där. Dom hade ju inte den normala Portsalut som vi brukar ha...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: