2009-12-28
 10:28:38

Juldagarna, dag för dag.

Vilken ledighet det har varit än så länge!!

I onsdags gav man sig hem från jobbet så snabbt man bara kunde! Hem och rätt in i duschen! Fredrik kom och hämtade mig, vi åkte och hämtade pappa, sedan Elin och sen åkte vi hem till farmor och farfar för ett firande i vanlig anda. Mer än så säger jag inte. Det blev en rätt så hyffsat tidig kväll, vi var alla slitna och ville hem. Hemma kröp vi ner i soffan och somnade innan vi ens hade hunnit lägga oss ner kändes det som! :)

Julaftonsmorgon! Jag bakade ... de fulaste cupcakes ni någonsin kan tänka er. Men de var hyffsat goda ialla fall. Men granna? Det var de fantamig inte! Vi begav oss sedan för att hämta Elin och sedan mamma och Göran och vi begav oss vidare till Strandhem där julfirandet skulle firas med Fredriks familj. Det var en lugn och mysig jul med Kalle och julmat. Kvällen avslutades ganska tidigt vilket var skönt för jag var fortfarande så fruktansvärt trött!!!

Juldagen spenderade vi hemma hos mamma och Göran, vi käkade stek, delade ut julklappar och spelade julklappsspelet med Magnus, Lotta, Moa och Milla. Det var trevligt även där, åt så att vi storknade. Senare den kvällen åkte vi hem till Linkan och sedan begav vi oss till Etage. Det var inte sådär jätteskoj i fredags. Det var mycket folk som var ute så det var inte sådär jättegivande överhuvudtaget.

Annandagen, spenderade jag helt och hållet i soffan. Det var inte många knop som gjordes den dagen. Jag var så himla sliten och utslagen så jag finner inga ord för det. Tror jag var vaken 4 timmar samanlagt den dagen!

Söndagen, vaknade jag givetvis klockan 07.00 pigg som en lärka efter att ha sovit bort en hel lördag! Elin kom hit någon gång på förmiddagen. Vi tog en runda inne på entre för att hitta skjorta till Fredrik som han kan ha på sig på nyår, givetvis hittade vi ingen, men jag däremot hittade en fin klänning som jag ska ha på mig! Vi gick och tog en fika och sedan gick vi hem igen. Elin och jag samlade ihop lite tv-spel som vi gick ner och bytade och köpte oss det nya Super Mario! Det var sååå himla roligt spel! Fredde och jag ska spela det lite senare idag!!!! Vi var även och bowlade en runda igår. Det känns som att jag har hunnit med så sjukt mycket på de här juldagarna!!

Nu är jag ledig ytterligare en vecka till!!! Idag ska vi åka till Väla i Helsingborg en runda och se om de har något trevligt att erbjuda Fredrik i skjortväg! :)


Mamsi

Låter som ni har haft en mysig jul:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: