2009-12-31
 08:58:34

Snabbresumé.

Här sitter jag, Nyårsaftonsmorgon! Sopgubbarna jobbar på och väsnas som vanligt! Galet! Kunde de inte sett till att tömma allt igår så de kunde varit lediga idag! En tanke bara!

Då var vi inne på sluttampen av 2009. Sjukt att det är ett nytt år om ca 15 timmar ... detta året har gått så himla snabbt men det har också varit ett bra år ... jo det har nog varit ett bra år! Vad som har hänt kommer jag inte riktigt ihåg men vi kanske kan summera det i korthet!

Vi kan ju börja med April för det är i stort sett det jag kan komma på. Efter mycket tjat och gnat på min älskling så satte vi äntligen ringar på våra fingrar. Jag trodde att jag skulle trilla av det jag satt på när han äntligen sa ja. Det var så himla fint allting och det är lätt den bästa dagen i mitt liv. Hitentills. Om man bortser från en del saker som när jag lurade döden tillexempel. Det är ju inte mycket som klår den rackaren!

I maj åkte jag och Elin på en liten Weekend till Stockholm. Vi bodde på hotell mitt på Stureplan och unnade oss inte alls för mycket. En heldag på TGI Fridays på kungsträdgården och lite goda middagar det var nog allt. Elins arbetskamrater tog med oss på en krogrunda som hette duga. Men det var trevligt. Det var en trevlig weekend tillsammans med Elin. Helt underbart!

I Juni fyllde Fredrik 25! Vi anordnade en överraskningsfest till honom, och den kan man ju verkligen kalla överraskning! Hela hans släkt var där, i stort sett. Det var jättetrevligt och han blev glad, och överraskad. Och det var ju det som var själva grejen!

I Juli gjorde jag och Elin debut i campingvärlden. Vi packade in lite sovsäckar, liggunderlag och tält i bilen och begav oss iväg på en campingtur. Det var något som vi aldrig hade gjort innan men det visade sig bli en resa att minnas. Vårt första ordentliga stopp blev i Mullsjö. Där mormor och morfar tidigare hade haft sin husvagn. Det var kul att komma tillbaka efter så många år och se allting igen. Tältet satte vi upp utan problem. Det enda tråkiga som hände den semestern, men även en sådan sak som hör till antar jag är att när vi stannade på ställe 2 så började tältet regna in i massor. Vi fick köpa ett nytt tält helt enkelt.

I augusti började jag att plugga. Hör och häpna! Sen åkte hela familjen på semester till Spanien. Ja, det blev ju en resa att minnas i både ris och ros. Men i det stora hela så var det en mysig semester med massor av sol och bad. En festkväll som vi heller aldrig kommer att glömma. Det finns säkert vissa av oss som kommer ha bestående men utav den resan. Som ett problemknä eller en problemarmbåge. Men vissa saker får man bjuda på när man är på semester.

Sen höst och vintermånaderna! Inte mycket speciellt hände där! Allt har flutit på som vanligt. Det är grått, det är kallt. Det har tack och lov inte regnat så mycket! Nu ser jag fram emot ett nytt år med många roligheter!!!


Ps. Det kommer vara jääättekallt ikväll när man ska gå ut vid tolvslaget!!!


Anonym

ditt år verkar till att varit underbart. hoppas näste blir lika bra och en bättre semester.

Gott Nytt År kram Mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: