2009-07-15
 17:19:56

Campingschema.

Här sitter jag och väntar på att det ska bli helg. Det är det nog iofs fler än jag som gör det.
Men är det bara jag som tycker att det går långsamt? Är det inte helg nu?
Jag viiiiill!

Efter helgen så går jag på två veckors semester. Det ska bli dunderunderbart!
Vi börjar med en dag hemma i Malmö. Jag antar att man då ska bekanta sig med semestern, önska den hjärtligt välkommen och bara njuta av att man inte har några måsten alls!
På tisdag tar jag och Elin den lilla röda ferraribilen och drar uppåt. Vi ska ju som jag sagt tidigare prova på campinglivet.
Det ska bli trevligt, det hade varit roligt om man hade haft en videokamera, så hade man kunnat be en annan inbiten campingmänniska att filma hela processen när vi ska sätta ihop vårt tält. Det hade man nog kunnat visa som en komedidokumentär på tv sen. Så här ser vårt mini-semester-schema ut;

Tisdag: Vi kör hemifrån vid halv åtta, lämnar av Fredrik i Lomma och sedan drar vi vidare uppåt. Vi planerar nog att vara framme i Falkenberg innan lunch. En god lunch ska intas i Falkenberg och ett besök på systemet ska göras. Det ska även handlas två engångsgrillar och lite grillmat. Klockan två är det incheckning på skreacamping. Att sätta upp tältet kan ju ta några timmar så jag antar att vi är klara med det vid fyra, fem. Sen korkar vi upp vinet och tar oss ett glas. Stolta sittandes i våra brassestolar utanför tältet. (Det är väl så det går till på camping? Att man ska sitta utanför och vakta sitt boende?)

Onsdag: På onsdag så lär vi ju vakna till liv redan vid fyra på morgonen. Kanske av måsar, kanske av en orm eller kanske av en björn! Eller så är det rentav så att vi inte alls har sovit på natten eftersom vi har varit så himla rädda att vi inte har fått en blund över huvudtaget! På onsdagen planerar vi även ett besök i Ullared och sedan tror jag att det blir till att sitta i brassestolarna framför tältet. Kanske ett och annat dopp i sjön/havet.

Torsdag: På torsdagen så ska man lämna campingen klockan tolv. Vilket betyder att vi borde gå upp vid sex, sju för att få ner skiten lagom tills det är dax att lämna campingen. Vi tänkte att vi drar vidare upp mot Huskvarna. Där tänkte vi hälsa på gamla mormor och göra henne glad. Tänkte även chansa på att kusinerna, och moster och morbror är hemma och göra ett spontant besök där. Om de inte är hemma, så funderade vi på att köra till deras husvagn i Smögen. Men vi får se hur det blir. Det är ju rätt långt dit.

Fredag: Detta är den dagen då vi hade tänkt lämna campinglivet bakom oss och åka tillbaks till verkligheten för att avnjuta resten av semestern. Jag känner på mig att detta kommer att bli en kanonresa och en kanon semester för den delen!


Anonym

Det är bara att ringa någon av dom. Ni har ju tre att välja på Vipe. Ljung. Vårlök.



Kram mamsi. Ps. Jag vill fortfarande vara en fluga DS.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: