2009-03-17
 16:34:33

Helgen som varit.

Jag ser att det är sjukt längesedan som jag uppdaterade min blogg senast. Och om jag ska vara ärlig så känner jag ingen större lust till att göra det heller. Men jag ger det ett försök. Idag har det kännts som en riktig vårdag förutom att det typ har blåst orkan ute. Mitt hår har stått åt alla håll och kanter och jag har inte förstått allt hur folk har kunnat ta mig på allvar. Men om vi ska återgå till något lite mer roligare.

I fredag så bestämde vi oss för att åka upp i stan och sätta oss på en kinarestaurang för att ta en After Work-öl. Vi frågade Paweena om hon skulle hänga med men det skulle hon bestämt inte. Vi tog 130 bussen vid två och hoppade av på Värnhem för att byta buss, och gissa vem som stod där och väntade om inte Paweena själv. Vi åkte vidare mot stan och jag sa till Lisa och Madde att Elin skulle titta in när hon hade slutat, de undrade när hon slutade och jag sa till dem att hon slutade klockan fem och då sa både Madde och Lisa i kör, att så länge skulle inte vi sitta där. Efter en stund på restaurangen så dök även Somneuk upp och vi skrattade och hade hur trevligt som helst. Rätt som det var så kom Elin intågandes på restaurangen och kvällen blev längre och längre, och det var fler och fler cidrar som slank ner i strupen. Vid sjutiden lämnade vi restaurangen och begav oss mot Oh Learys där Lisa skulle möta upp någon och då blev vi sittandes där en bra stund och mer och mer dricka slank det ner i kroppen, och jag kände att det var dax för mig att åka hem. Då börjar Lisa snacka om sin äldsta son och Elins öron växte till trumpetstorlek och hur det än blev så åkte vi vidare till Möllan och träffade upp Lisas son. Jag kände mig jätteklädd för att ränna ute på pubar i min support syd jacka, med tröja och en stor jävla ryggsäck. Men som sagt, vi hade jätteroligt verkligen. Ska försöka göra det till en tradition en gång i månaden efter löning.

På lördagen var det dax för 25 årsfest hos Larsen den gamla saten. Det var rikgit trevligt med släkt och mat och lite lekar. När klockan var dax för att lämna lokalen så åkte vi vidare till Slagthuset. Vilket vi inte skulle ha gjort. Vi betalade inträde för att dricka en drink och sedan åka hem igen. När vi letade efter en taxi hem så var där en som lutade sig ut och frågade vart vi skulle. Värnhem sa jag, 80 kronor så han då. Billigt tänkte jag så den tog vi. När vi kom fram så skulle vi hämta ut pengar så att vi kunde betala honom. Men då blev han helt plötsligt otrevlig, så Fredrik och han började tjaffsa och när Fredrik väl var ute ur taxin så kastade han sin korv med all sin kraft rakt på bilen. Haha, sen när han skulle be om ursäkt så trykte killen gasen i botten och drog. Tydligen var det en svart-taxi jag hade fått tag på. Så jag säger här med upp mig från att fixa taxi hädanefter :)


E

Ha ha!! Du glömde ju berätta om tonfittan....o alla bollarna :)O nästa after work så tar vi o håller oss i staden o max till åttatiden.


E

Ha, en sak till. Pojken med kondomen på huvudet var verkligen inget att hänga i julgranen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: