2009-03-27
 10:57:59

Ibland räcker de inte till.

Räkningarna är betalda. I alla fall en stor del av dem och skönt är det. Jag satt i köket och drack kaffe lyssnade på musik och rensade bland microskitet. Varför lyckas man alltid att samla en massa saker på micron? Tidningar av alla dess slag som man har köpt, när dom är lästa var hamnar dom? Micron. H&M, ellos, halenstidningar? - Micron. Betalda räkningar? - Micron. Obetalda räkningar? - Micron. Gamla kvitton? -Micron. Tacka gud vet jag micron.
Kommer ihåg när man bodde hemma och mamma alltid samlade skit på micron och jag blev irriterad för varje gång man skulle poppa popcorn så fick man gräva sig in. Men nu fattar jag hela saken. Micran är helt underbar! Den är liksom min skitförvarare. Och blir det fullt ovanpå och runt om så kan man alltid stoppa det i den. Men åter till räkningarna. Jag satt och sorterade vilka som var betalda och inte så fick jag lite panikkänsla och var bara tvungen att betala lite. Jag blev rädd att pengarna var slut på kontot men det var dem inte. Som tur var :) Men nu är i alla fall räkningarna betalda.

När mamma har slutat jobba så kommer hon hit, och sen kommer Elin och Wilma hit. Sen ska mamma, jag och Elin ta en fika på entre. Har ju inte varit ute på en vecka, och eftersom jag känner mig frisk nu, förutom magen så tycker jag att jag förtjänar en fikapaus från hemmet.

När jag gick här hemma och plockade innan och fixade i ordning lite så fick jag en underbar känsla i kroppen. Liksom ett lyckorus. Jag bäddade sängen. Först min sida, sen fick jag gå till Fredriks sida. Och då tittade jag på hans plats en stund. Hur hans lakan var lite skrynkligt, och hans kuddar som han hade lagt som sitt torn. Då fick jag lite gåshud. Där, brevid mig, sju nätter i veckan har jag en underbar man. Som jag älskar hur mycket som helst, till stjärnorna och tillbaka. Han är bara min, och jag är bara hans och jag är så himla lycklig och tacksam för att han älskar mig. Ibland får jag även en panikkänsla i kroppen när alla ord som finns inte räcker till för att att beskriva hur mycket jag älskar honom.
Jag älskar dig, är de tre största orden på jorden säger man.
Men ibland räcker de helt enkelt inte till.


Anonym

Ibland kan tystnad ögonen munnen oxå visa hur mycket man älskar varandra.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: