2009-05-14
 20:23:50

Skickliga Elin ...

Nyss hemkommen efter ett ganska så kort men intensivt besök hemma hos Elin. Det är inte varje dag man är där hemma, ärligt talat så händer det allt för sällan. Hon är alltid oftast här, vilket känns enklast :)
Kommer hem till Elin så ska hon laga mat, och diska samtidigt tänkte hon. Skickligt att tjejen har så långa armar så att hon kan röra i stekpannan med en hand samtidigt som hon diskar glas. MED EN HAND!!! Det slutade med att jag lagade maten medans hon diskar. Jag frågar henne:

- Var är köttet?
- I kylen.
- Var är chili con carne kryddan?
- I påsen på golvet.
- Okej.


Jag fortsätter hacka hacka hacka köttet och häller i vatten och kryddblandningen sedan kommer åter frågan:

- Var är bönorna?
- FAAAAN!!!! Jag gick ändå där och kollade! Fitta ....


Elin fick springa ner till nysvensken på hörnan och inhandla vita bönor i tomatsås.

En god chili con carne serverades med bröd och creme fräsch! Var riktigt smasken, tror att jag ska tillaga det på lördag till mig och Fredde. :)

I morgon är det dax för After Work med jobbet. Får se hur, när och var det slutar denna gången. Men förhoppningsvis går det inte lika vilt till som det gjorde sist, och kanske varar det ett par timmar färre denna gången :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: