2009-10-06
 16:55:56

Frusna tåssingar.

Jag sitter här i soffan med kalla tår, att man inte bara kan ta sig i kragen och sätta på sig ett par strumpor, men jag vill inte stänga in de små tårna. Jag vill ha dom fria innan de ska låsas in för hela vintern.

Det doftar ljuvligt ur ugnen. Har satt in en form med Lassagnette och i kylen står en tallrik med rödlök, tomat och babyspenat. Det ska bli jättegott med ordentlig mat!

Känner mig väldigt stolt över mig själv, det känns som att jag ligger ett steg före än planeringen i skolan.
Har gjort klart uppgift 3 men jag tänker inte skicka in den än, man kanske vill göra ett par ändringar innan den känns helt okej. Men ändå, för att vara mig och skolarbete är jag väldigt nöjd.

Men samtidigt känner jag mig förvirrad och nästan lite vilsen.
Går på praktik på hösten 2010 tror jag att det var, 12 veckor eller något liknande. Är lite orolig över hur man ska få pengar till hyran. Även fast vi bara jobbar ca 25 timmar i veckan så innebär det väldigt oregelbundna tider. Det kan vara nätter, kvällar, dagar, helger. Det vet man inte än. Men hur ska man då kunna lägga upp en planering om man vill kombinera det med jobbet?
Känns lite som att de pengar man vill spara till sommaren är lite omöjligt att få ihop just nu. Men man kan väl inte göra annat än att kämpa!


I vilket fall så är det ett bra tag till innan det är dax!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: