2010-04-10
 18:52:02

Bil-Uffe.

Lördag, dagen börjar gå mot kväll, det är helt underbart att det fortfarande är ljust ute. Det kunde dock varit juni månad, semester, 23 grader varmt osv. Ni fattar säkert poängen.

I morse när jag vaknade så sken solen in i sovrummet, jag lutade huvudet lite bak i sängen så att jag kunde se ut, himlen var klarblå och det var inte många moln som mitt öga skåda. Jag och Fredde bestämde oss för att komma ut lite i det fina vårvädert. Vi åkte och tvättade och städade bilen. Det behövdes verkligen. Nu är bilen ren och fin igen. Men åter till min tanke. När vi står där och tvättar bilen så blåser det och det blåser kallt. Det var inte alls lika mysigt som jag trodde att det skulle bli. Den behövdes även dammsugas och torkas av invändigt, medans jag höll på med det fick jag även ont i öronen. Allt pga denna blåst. Jag gillar inte blåst alls. Vi tog i alla fall ett gemensamt beslut och styrde ferrarin hemåt. Vid varsen dator satt vi en sund innan jag intog vilopossition. När jag hade vaknat var det Freddes tur att slå igen de ljusblå. Jag funderar faktiskt på att ta en liten nap till, men det är lite sent för det.

Vad har hänt på sistonne? Påsken ja, den var vi ju i Huskvarna, vi drar det lite snabbt.

Skärtorsdag: Lämnar Malmö/Arlöv efter en lunch och tankning och beger oss uppåt. Framme ca 17.00/17.30. Pussas och kramas med moster, morbror, kusin, kusinfru och kusinbarn. Pizza ätes lite senare och sedan rätt i bingen.

Långfredag: Tommy och Linda fyller år. Mamma, Elin, moster, morbror och jag åker för att hälsa på gamla mormor. Där blev vi sittandes ett par timmar och tristessen fylde min kropp. Efter det åkte vi hem, mamma, moster, Elin och jag åkte till Ekohallen för att slå död på ett par timmar innan det var dax att ta oss upp till Linda och Johan för lite födelsedagsfika. (Johan=kusin, Linda=kusinfru). Kvällen bjöds på god mat, massor med vin och skratt. En helt underbar kväll med andra ord.

Påskafton: Vaknade till liv av synen av ett STORT rådjur som låg vid bilen. Rundtur i mammas gamla trakter, Signesbo, sedan vidare för att titta på en husvagn och sedan mot ICA maxi för att inhandla påskmat och sedan for vi hem igen. Mamma och moster börjar med maten och jag och Elin åker en runda till A6 för att få lugn på vår abstinens. När vi kommer hem och dagen börjar närma sig kväll kommer kusin, kusinfru och kusinbarn. Eftermiddagen avlägsnar sig mamma och Tommy för att gå på hockey, vi andra förflyttar oss upp till ovanvåningen för att se matchen på tv.

Påskdagen: Morgonen börjar med att titta på gamla foto. Hemfärd ca 13.00. Pizza och en dusch stod på schemat när jag kom hem. En skön natt i sin egen säng väntade.

Annandagen: Fredde och jag tog en Freddelie dag. Vi åt utefrukost, gick i affärer och bara mös tillsammans. En välbehövd dag innan verkligheten åter kom igång.


Efter påsken har det egentligen inte hänt så mycket vad jag kan minnas. En rolig sak dock och det är ett telefonsamtal jag har haft med bil-Uffe:

- Hej Uffe det är Emelie på *****
- Haaallåå, vänta lite du!
- ....
- Ja, vad kan jag hjälpa dig med?
- Jo vi ska byta däck i morgon halv åtta och...
- MÅNDAG!
- Är det flyttat till måndag???
- Ja, kan jag nå dig på detta nummert alltid?
- Ja....
- Även när du är bortrest?
(jag fattar nada)
- ....
- Ja, men det är bra Bengt! Ja, Emelie vad kan jag hjälpa dig med?
- Har du inte pratat med mig på hela tiden?
- Nä!

Så kan det gå ja...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: