2010-04-21
 17:53:13

Dagens rätt!

Idag var det köttbullar, potatis och brunsås som stod på matsedeln!

Idag blev köttbullarna väldigt runda och fina! Jag rullade dom nämligen i armhålan... (Nej, det gjorde jag inte!)

 

Medans bullarna var på järnet passade jag på att skala pantollerna!



Den här kannan är från tupperware och det är guds gåva till mig! Den gör knaperstekt bacon på bara några minuter, jag äälskar bacon! I med en matsked, ja ni hörde EN matsked, oavsett mängd potatis och sen in med kannan i micran. Klar på ca 7 minuter. Jag ääälskar potatis och nu kan jag äta det flera dagar i veckan!!

Bullarna börjar få riktig fin färg nu!! Ett par minuter till.



Medans jag står och väntar på att köttbullarna ska bli klara tar jag mig själv en rå potatis!

Det tar en stund innan Fredrik kommer hem så jag väljer att sätta in köttbullarna en stund i ugnen. Då håller dom sig varma + att de får en fin färg. Men glöm inte grytvanten!



Nu är det dax för såsen! Jag tar fettet som är i stekjärnet och häller i en kastrull.

Detta är ingredienserna jag använde mig av. Jag hälde i flytande köttbuljong i fettet och lite vatten. Sen lät jag det koka upp innan jag strödde i maizena. Sen hälde jag i en skvätt grädde och lite coloritsoja. Sen hällde jag i mer vatten efter behag så att jag fick den i rätt tjocklek. Hemligheten med såsen är att jag tog i ett par skedar gelé.

Här är resultatet och det blev asgott!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: