2010-08-26
 15:31:09

Fortsättning.

Den här dagen har jag bara slappat bort. Jag har inte gjort ett skit! Jag vaknade halv tio med lite ångest. Tänkte att nu måste jag fan upp snabbt! Jag går direkt ur sängen bort till garderoben för att ta fram mina mysbyxor. Då ringer telefonen, det är mamma. Jag är inte sen med att lägga mig ner igen och prata med mamma en stund. Men när vi lagt på gick jag faktiskt upp på riktigt. Man kan säga att jag gick direkt och la mig i soffan. Ja, jag gjorde mig en skål gröt först som jag åt. Men sen har jag i stort sett legat i soffan hela dagen. Kollat på Våra bästa år, hem till gården, sen kollade jag en film. Another cinderella story. Var får de allt ifrån undar jag?


Jag träffade vaktis i trappan också, frågade honom om de hade fått felanmälan på porttelefonen. Jag förklarade för honom att den bara funkar ibland, precis när den själv vill. Svaret jag fick av honom var det sjukaste någonsin.

- Om den bara slutar funka emellanåt kan vi inte göra något åt det. Den måste vara helt ur funktion för att det ska kunna åtgärdas.

Men hallåååå? Det är ju troligtvis någon sorts kortslutning i skiten, fixa till kablarna där inne innan någon sparkar in dörren. Inte såå himla skoj att stå där ute och inte komma in.


Jag fortsatte även på min rengöring av mig själv. Tappade upp ett bad och la mig där en stund. Rakade benen och armhålorna. Jag skrubbade ansiktet med facescrubb och sen topsade jag öronen också. Nu känner jag mig himla fräsch. Tror nog att jag ska ta min guldklänning idag när jag ska upp till stan och träffa jobbet. Det ska bli skoj!


Skulle göra mig något att äta nyss, tänkte koka lite nudlar. Men till min förvåning fanns där inga nudlar. Jag får se om jag kan kasta i mig något när jag kommer upp i stan.

Börjar inte förrens tolv i morgon så det är skönt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: