2010-02-17
 15:34:31

4 år.

Jag hade sett Fredrik många gånger. Sett honom stå och vänta på bussen. Där stod han i sin beiga jacka med pälskrage på luvan med en datorväska över axeln. Det är den första bilden jag har av Fredrik. En smal kille som alltid står med en datorväska på axeln och väntar på bussen. En dag tog Emma och Lina med mig på fest hem till Johan. Fredrik var där. Då hade han på sig en röd tröja och blåa jeans. Nästa gång jag träffade Fredrik var hemma hos honom. Lina tog med mig på fest även dit, i hans lilla lägenhet vid Caroli. Då hade han på sig blåa jeans, en vit pikétröja med svarta ränder på. Det kom att bli hans C-kupetröja. Jag älskar den tröjan än idag. Själv hade jag varit på OBS och snabbhandlat en tröja som jag skulle ha på mig. En grå T-shirt med något tryck på. Det var inget bra val av tröja. Det var så varmt i Fredriks lägenhet så det bildades stora svettringar under mina armar. Jag fick dölja dem med lån av Ericas kofta. Det jag inte visste då, var att jag en dag skulle bo tillsammans med Fredrik i den lilla lägenheten. Nästa gång jag träffade Fredrik hade Lina återigen tagit med mig på fest, denna gången hem till Larsen, han fyllde år.  Fredrik hade återigen på sig blåa jeans och en finstickad långarmad tröja. Fredrik och jag bytte nummer och jag såg så mycket fram emot att han skulle höra av sig till mig. Han gjorde aldrig det och jag blev mer och mer besviken. Men återigen tog Lina med mig på fest. Jag var sur mot Fredrik och försökte vara cool. Det funkade inte och sedan dess har vi hållt ihop :) En helt underbar människa är Fredrik. Den underbaraste som finns. Han har alltid ställt upp för mig i vått och tort. Han har älskat mig mest när jag har förtjänat det minst. Det är underbart att sova med honom varje natt och att vakna brevid honom varje morgon. Jag kommer alltid att älska Fredrik oavsett vad som händer. Han är den enda för mig.

Min
Fredrik



Anonym

Ni är menade för varandra.


Elsa

gråter. så fint skrivet =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: