2010-02-13
 15:47:06

Ipod.

Sitter hemma hos Elin och myser lite!

Igår var jag och Fredrik ute och åt middag. Det var mysigt och välbehövt! Tog en promenad upp till stan (jag kom upp över 12000 steg igår) och käkade på Mando. Gått med planka :) Vitlöksbrödet var också too die for! Efter det gick vi till Lilla Torg hamnade på en skön liten krog och Fredrik tog en öl och jag tog en cider, sedan tog vi taxi hem och däckade båda två i soffan framför Vi hade i alla fall tur med vädret igen. Vaknade båda två vid tjugo i nio i morse, pigga och glada. La oss i soffan och kollade på en film och sedan käkade vi frukost.

Sen drog jag iväg med Elin till obs, fick lämna in min Iphone, den hade en död pixel så nu kommer jag vara utan den i ca en månad. Jag har jämt sån otur med mobiler, likadant med min Sony Ericsson, den var mer inne på lagning än vad den var hos mig. Men jag saknar redan min Iphone!! Sen stack vi hem till mamma, trodde att hon var hemma men det var hon inte, Elin ringde henne och hon kom inspringandes i lägenheten, skynda skynda jag måste iväg. Så vi såg henne kanske max 3 minuter sen var hon borta. Kvar satt jag och Elin och fattade ingeting. Tog ett par rundor yatzy och åt lite choklad sen drog vi och handlade mat till henne och nu sitter jag här.

Ända sedan jag fick min Iphone så har jag kallat den för Ipod. Varför vet jag inte men det har bara blivit så. Elin och Fredrik har sagt till mig flera gånger, det heter inte Ipod utan Iphone. Jag har försökt tänka på det men igår fick jag det kastat i huvudet, pinsamheten ....
Går inne på Entre, är påväg ut och ser ett sånt telenorbås med folk han frågar mig (jag är kanske 3-4 meter därifrån så vi får skrika lite till varandra)

-
Har du telenor?
- Ja
- Har du sängt ditt minutpris?
- Ja
- Vad har du för mobil?
- En Ipod! Nej Iphone menar jag!

Han skrattar och gör tummen upp. Lika gott åt mig, jävla pajas som inte vet vad världens bästa och populäraste mobil heter. Och ändå har jag en själv ....

Jag är hungrig. Ikväll ska vi hem till Larsen som fyller 26, Elin ska ha 2 tjejer från sitt jobb här hemma.
Jag hade nog hellre stannat här, ätit tacos, druckit vin och kollat melodifestivalen. Men det ska bli trevligt hos Larsen!


Anonym

Synd att ni inte sa något tidigare då hade jag varit hemma:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: