2010-05-07
 11:15:38

Stress.

Jag drömmer ofta att jag tappar mina tänder. Och då snackar vi inte om en tand utan alla! En efter en trillar de ut ur flabben. För ett tag sedan stod jag över vasken, i drömmen då och skakade munnen, en, två, tre, ALLA tänder bara trillade ut. Inatt så hade något fastnat mellan mina framtänder. Jag tog en tandpetare och pillade bort det och innan jag viste ordet var så var alla tänder ute. Alla på överkäken. Helt tomt när jag tittade mig i spegeln.

Tidigare fick jag panik i drömmen när detta hände, men denna gången var jag hur lugn som helst. Precis som att dröm-jag, viste att jag drömde och att det inte var sant i verkligheten.

I alla fall... jag har hört att det här med att tappa tänder handlar om stress. Att man är stressad. Jag känner mig inte speciellt stressad. Men jag antar att det då är inre stress. Om man ska tro på drömtydning då. Men det har faktiskt varit så att varje gång jag har drömt om att tappa tänder så har jag varit stressad, eller känt på mig att stress kommer att komma.

Läskigt....stress. Känns bara som något alla läkare skyller på när de inte kan hitta nåt svar på vad som är fel.
Men det är väl bara att acceptera att man är en människa med inre stress. Skönt att vara ledig en vecka nu.


Anonym

ska du vara ledig en hel vecka???



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: