2010-09-06
 18:51:18

En dag utomlands!

Svejsan!

Egentligen är jag inte alls pigg på att blogga idag. Är trött och inte alls på hugget. Men, jag har lovat att berätta om lördagen och det tänker jag också göra!

Jag bestämde mig för att jag skulle bjuda min älskling på en romantisk dag i Danmark! God dricka och god mat!
Jag betalade endast för resan, och maten kan man säga!
(Det var så här, att när vi skulle ta ut pengar så fick inte jag ta ut pengar utan det skulle Freddo göra)


Vi vaknade upp vid tio tiden, duschade och gjorde oss i ordning sen käkade vi en god frukost med surdegsbullar och oboy. Efter det slappade vi lite framför våra datorer och gjorde det vi brukar göra på morgonen vid datorerna. Jag gick igenom bloggar och Fredde kollade nyheter och fotbolls-sidor.

Vid 13-14 gick vi ner till Värnhem och tog bussen till centralen. Köpte tågbiljetter till Danmark och satte oss på tåget. Vi hade tur med vädert, det var varmt och solen sken hela dagen! Vi hoppade av på Huvudbangården och gick längst Ströget (självklart åt vi pölse påvägen) ner till Nyhamn. Där satt vi och tittade lite på folk och drack en öl/cider. När vi kände oss färdiga där så tog vi de lurviga och började gå tillbaka. Handlade brända mandlar som vi gick och mumsade på och satte oss på Gammeltorv och tog ännu en öl/cider. Tittade på punkare och pratade om livet. Vi bestämde oss att vi skulle äta middag i Sverige istället för Danmark.

Sååå när vi kom hem tog vi bussen till Riannas. Helena och Jonas var inte där och inte pappa Ricky heller. Där var en annan kvinna som jobbade. Jag och Fredde satte oss och bestälde in god Oxstek med potatisgratäng och bea! Det var duuundergott! Rätt som det är så kommer pappa Ricky in och sätter sig hos oss. Kvinnan hade ringt pappa och sagt att vi var där :) Vi tog en öl/cider tillsammans och satt och snicksnackade lite. Rätt som det är kommer farfar Jussi gående så vi bestämmer oss för att slå oss ner med honom i baren istället. Där fortsatte snacket ända tills klockan elva. Då hade jag så dunderont i huvudet att vi åkte hem. Betala för maten fick vi heller inte göra! Det är bara att tacka och ta emot så hjärtligt!!!

Jag fick iallafall bjudit min älskling på en romantisk dag. Resa till Danmark och middag ;)

Älskling på Nyhavn i det fina vädert!

Snacka om att vi blev förvånade när vi gick där! Elin har aaaaaaaldrig berättat att hon har en egen affär!!

Vi var aldrig inne där, men den ser rätt så trevlig ut!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: