2010-09-24
 17:52:58

Fredagsmiddag!

Ett middagstips!

Idag, fredagen till ära, så kastade jag ihop köttfärsfylldapaprikor! Mumsigt, smidigt och enkelt!

1, Gör en köttfärs, utan all sörja. Man kan ha i vad man vill. Jag hade i lök och morötter.

2, Ta ut den gröna stången ur paprikan försiktigt. Det ska bli ett litet, litet hål. Försök att få ut alla kärnor och innehåll!

3, När köttfärsen är klar ska du pilla in den i hålet. Tryck i massor!!!

4, Gör en god tomatsås! Häll lite olja i en stekpanna. På med mjöl så det blir kletigt. Sen blandar du vatten och tomatpurré. Häll det i pannan och rör om. Krydda efter behag. Häll såsen i formen med paprikorna.

5, Swischa in dom i ugnen på 200 grader ca 1 timme och 15 minuter. Var lite försiktig så paprikorna inte bränns. Hotta över ett folie om så är fallet.

Man kan ha ris till, men vi hade bröd. Asgott att doppa i tomatsåsen dessutom!



Det var så gott, så gott så gott! Jag satt nog och skönåt i 15 minuter innan jag hejdade mig och insåg att jag var mätt. (Ser ni att jag glömde folie, paprikan blev bränd, men det var lite gott)

Vad jag, min vimsiga hjärna, hade glömt bort, var att härromdagen sa Freddo till mig att han inte gillar varm paprika... såhär såg hans tallrik ut när han var klar...



Men hallå!! Vad ska man göra? Det man inte minns glöms bort helt enkelt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: