2011-01-17
 10:00:48

Liten huligan!

Den underbara huliganen!

I fredags när vi åkte för att hämta Kerstin så blev jag kär vid första ögonkastet. Det var underbart mysigt att ha henne i knät när vi åkte hem och hon var jätteduktig hela vägen, varken bajsade eller kissade eller spydde. Sen när vi kom hem så gjorde hon sig hemmastadd med en gång och började busa och hade sig.

Vänta, måste torka bajs....

Natten mellan fredag och lördag var lite ovan. För det första är jag och Fredde vana vid att vara ensama, vi är vana vid att ha det tyst hela nätterna, och det viktigaste, vi är INTE vana vid att gå upp på natten och att gå upp på natten och dessutom torka bajs! Men nu blir det ju så ett tag fram över. Att man får gå upp och torka bajs, och kiss.

Lördagsdag var hur trevlig som helst, pappa Ricky och Anna kom på lite fika, hälsade på Kerstin och kollade på hemsidan. Kerstin var lugn och go hela dagen! Sen kom Helena...

När Helena kom gick det utför... och vi har fortfarande inte kommit tillbaka till våra gamla spår!!

När Helena kom blev det en massa bus och hittepå för Kerstin. Till Kerstins förtjusning tog Helena henne till något som Kerstin inte trodde fanns. "Finns det verkligen en tant som låter mig bita henne så här mycket, det är nog okej att bita mamma och pappa med sen då"

NEJ!!

Det är inte okej att bita i mamma och pappa, speciellt inte i mamma. För det gör ont. Jag är inte van vid att ha hund, och speciellt inte en valp och nej, jag gillar inte när hon biter i mig! När jag är ensam hemma får jag hela tiden se till att jag har en bitleksak i närheten som jag kan använda mig av när jag ska röra mig i lägenheten. Jag använder den som någon slags sköld. En skyddande sköld mot ett litet djur. Tänk att ett sånt litet djur kan ge en sån svidande smärta genom sin lilla, lilla söta mun!

Samtidigt som jag känner en liten liten rädsla mot Kerstin, jag är inte i själva verket rädd för Kerstin, jag är mer rädd för Kerstins tänder, så älskar jag henne så himla mycket! Hon är så söt, och go och alldeles underbar!


Men hon får gärna tappa sina valptänder och bli rumsren med detsamma!

Tack, Amen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: