2012-10-15
 16:35:51

Hört på bussen!

I förmiddags på min bussresa kom det på ett par i 30 års åldern. En man och en kvinna. Kvinnan satte sig brevid mig och mannen stod upp. Samtalet börjar:

K: Ska vi bjuda hem dom?
M: Näää, alltså kan inte du träffa dom på en fika ute?
K: Varför då?
M: Jag gillar inte dom. Eller jo, eller nä, gillar och gillar. Jag känner mig inte bekväm med dom.
K: Varför inte?
M: Dom är så gamla.
K: hahaha, gamla dom är som oss ungefär!
M: Ja men så ska dom sitta där och snacka om sina jobb och fråga mig vad jag jobbar med. Alla idag är socionomer eller liknande. Jag måste komma förbi gränsen att inte skämmas för mitt arbete.

Stackars man! Idag ska man vara glad för att man har ett arbete!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: