2012-10-12
 16:46:16

Rensa samvetet!

Det känns bra att göra rätt för sig!
Så här i efterhand kan jag nästan ångra mig. Var på macken idag och skulle posta brev. Samtidigt köpa frimärke. Jag hade bestämt mig för att jag skulle betala det där frimärket jag inte fick betala sist.

Så jag kastade upp 12 enkronor på disken och ber om ett frimärke, men att jag vill betala för två. Han ger mig två frimärke.

- Jag vill bara ha ETT frimärke men jag vill betala för två. Jag fick nämligen inte betala för mitt frimärke förra gången.

Han vänder sig om, lägger tillbaka det ena frimärket och kraffsar åt sig kronorna. Säger inget. Jag ska aldrig köpa frimärke där fler gånger!

Men jag fick i alla fall rensat mitt samvete och betalade för mig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: