2007-04-28
 22:54:08

Netonnet.detfunkarintepåalladatorer.se

Gah vilken dag!
Vaknade först igår när Fredrik skulle gå och lägga sig. Blev rädd. Trodde att jag hade glömt att ställa klockan, men det var sjukt skönt när jag kom på att det var fredagkväll och att jag var ledig dagen efter. Sov gott efter det. Vaknade vid fem och var uppe och tömde blåsan, var säker på att klockan var typ sju. Gissa vad glad jag blev när jag såg att klockan bara var fem. Kröp in till Fredrik under hans täcke och mös lite. Han sov så gott, älskar att höra honom sova. Han är så söt och bekymmersfri när han sover. Sov gott tills klockan var åtta igen. Då vaknade jag och satte på tvn. Kollade på Lassie. Konstigt, man hittar inget att titta på trotts att man har 274 kanaler. Jobbigt. Fredrik vaknade, vi gick och handlade frulle, han packade och gav sig iväg. Det känndes både skönt och jobbigt. Skönt eftersom man får lite tid för sig själv, och jobbigt eftersom jag aldrig har sovit hemma själv en hel natt innan. Får se hur det går. Kommer säkert att vakna flera gånger. Övervägde att sova hemma hos mamma inatt men kom fram till att jag ville sova hemma så att jag kunde vara helt för mig själv. Kan fisa hur mycket jag vill :)

I alla fall ....

När Fredrik hade gott började jag plocka undan här hemma. Jag viste ju inte då att jag skulle bli hemma över natten utan plockade undan i fall att jag skulle sova hos mamma så att jag inte hade så mycket att göra i morgon. Plockade undan, Elin damp in och luktade solkräm. Meningen var ju att vi skulle vara ute och sola hemma hos mamma. Men när vi väl kom dit så mulnade det på så vi stannade inne och bakade kakor istället. Baknade mockarutor och kanelbullar. Ändarna som blev kvar när man hade rullat bullarna tyckete jag var synd att slänga så jag käkade dom. Det tyckte inte magen rikgit om. Den sa ifrån, men det gick över rätt så snabbt. Brännde också skivor till Elin och käkade lunch innan vi körde henne hem.

Mamma bestämmde sig för att hon skulle köpa en plattskärm till datorn så vi stack till netonnet när vi har lämmnat Elin. Där gick vi och tittade på olika skärmar när vi bestämde oss för att prata med någon. Gick till service disken och pratade med en kille. Undrade hur stor en 19" skärm var. Han tittade konstigt och sa att den var lite större än den som stod framme på disken han letade upp en linjal och skulle börja mäta och ha sig. Han rekomenderade en skärm som mamma bestämde sig för att köpa. Vi tog ner en från hyllan åkte hem med den och började ställa upp den. När vi väl hade fått skärmen på plats blev vi förbannade för den sladden som var med passade inte till min dator. Samma skit som med den gamla när jag köpte ny dator. Vi skulle ha med oss den nya sladden och vi ritade upp på ett papper hur den sladden var tvungen att se ut för att passa. Då hittade mamma en annan sladd som var med i paketet som var exakt en sådan sladd som vi behövde. Vi satte i sladden osv, men fick ingen signal till datorn. Blev förbannade, plockade ihop sladdarna åkte ut på netonnet för att byta dom till nya. Tjejen säger att vi var tvugna att komma dit med hela skärmen eftersom felet antagligen inte satt i sladde. Åkte hem, packade ner datorn och åkte tillbaka. Hon packade upp datorn, provade den i deras testdator, först fungerade den inte, sen provade hon med lite andra sladdar och kom fram till att felet inte var i sladden utan i skärmen. Vi fick en ny skärm. Åkte hem och packade upp den. Gjorde om allt igen med samma resultat. Ingen signal. Jag blev arg. Packade ner skärmen åkte tillbaka till netonnet. Hon tittade undrande på mig när jag kom inasande med skärmen och förklarade att det inte fungerade. Hon packade upp datorn, kopplade in den, fungerade inte, kopplade om den, fungerade inte. Ringde en annan kille som kom dit och tittade på den. Han fick inte igång den, kopplade om den. Funkade inte och sen kopplade han om den och då funkade den. Han började förklara för mig att det inte var alla datorer som kunde ta emot en widescreen och bla bla bla. Sen frågade han om min dator var gamal och det kan jag inte påstå att den är. Han frågade vad jag hade för ingångar till sladdarna och jag gav mina svart som vit och blå och gul. Den ena sladden var ju vit, den andra blå och sen hade jag en till som var gul. Jag fick komma bak bakom disken och titta på deras dator och visa. Han började sedan snacka om moderkort, och grafikkort osv osv. Jag hade inten aning om vad han snackade om. Jag ville inte ens ge mig in i den diskusionen. Jag bad om pengarna tillbaka och sa att vi skulle återkomma när min pojkvän var tillbaka i stan för han viste säkert vad det handlade om. Det blev många runder till netonnet den här dagen. Det är ju tur att mamma inte bor så långt ifrån :)

Åkte hem till mamma igen efter mitt besök och åt middag, spelade lite Scrabbel och sedan åkte vi till ICA Maxi. Jag skulle hanla något jag kunde äta i morgonbitti så att jag inte behöver gå ner på Malborgs i morgon. Handla ett bröd och en grapefrukt. Så ska jag fira min födelsedags morgon i morgon :)

Nä, nu sa jag nog försöka sova utan min sötnos. Och jag hoppas han kan sova utan mig... hoho! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: