2008-08-13
 19:11:26

Hundar, ett heltidsjobb.

Sådär ja, då har tydligen hösten kommit igen! Tyvärr, det stormar och är kallt ute och jag har ingen lust alls att vistas utomhus. Idag var en lång dag på jobb, var faktiskt inte hemma försen klockan var 14.50, det ni. Sprang in i duschen för att jag skulle hinna med en snabb nap innan Fredrik kom och hämtade mig för att sedan köra oss ut till Strandhem.
(Ja, jag måste sova en stund på eftermiddagen för att jag ska klara mig hela kvällen + för att jag ska kunna gå upp morgonen därefter. 30-40 minuter räcker, det är skiteffektivt) Vi ska passa Nettan och Tomas hus i helgen, de ska åka upp till Mikael och Libby i Göteborg och det blev jag och Fredrik som fick bli hundvakter då Helena befinner sig i Stockholm. Det var mycket man skulle tänka på med hundarna. De ska gå en runda morgon och kväll och efter varje promenad (morgon och kväll) ska de ha vars en tallrik med filmjölk. Och i deras torrfoder som de får morgon och kväll ska det mosas i ca 4-5 bitar av någon gegga som kallades blötfoder. Och sen Lovis koppel skulle sitta på ett sätt, man skylla schyssa om hon var olydig. Tidningen kom där och inte här osv, osv, osv. :) Man skulle kunna tro att de skulle vara borta i evigheter :) I alla fall så ser jag fram emot helgen, hoppas att det blir fint väder så att det blir mycket grillning och att det blir bad i poolen! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: