2009-01-13
 12:54:34

Ångesten som kryper sig på.

Ångesten kryper sig på. Sakta men säkert, jag känner att den kan nog vara där på rikgit innom 5 dagar.
Jag tittar ut genom fönstret. Det är några plusgrader, det ligger regn i luften och det är otroligt disigt.
Om 2 timmar och 45 minuter sitter min mamma och Göran på planet. Planet som ska ta dom till Thailand.
När man tittar ut i Thailand så är där säkert, blå himmel så lång ögat kan se, sol, massa öl och 30 grader varmt.
Jag och Fredrik hade kunnat sitta på det planet. Biljetterna var bokade men var sitter jag nu?
Jo i disiga Sverige, i mina mjukiskläder, under en filt. Men jag är inte alls avundsjuk. Inte alls. Vad får en att tro det?

Jag får trösta mig med att snart är det i alla fall vår. När mars, april kommer så blir allt mycket lättar på något vis. Sen när dom månaderna börjar ta slut då är det snart sommar och med sommaren kommer semester!!!
Jag har ett mål denna sommaren och det är att den minst ska bli lika bra som förra sommaren. Men det finns dock en del saker som hände förra sommaren som jag inte ska göra denna sommaren. Som att åka till Stenshuvud, Kiviksmarknad och Glimmingehus. Dom ställena ska jag inte besöka förren jag blir gammal och ska plåga mina barn med dessa påtvungna saker som bara ska ingå i ett barns uppväxt.
Nej denna sommaren får vi satsa på lite bättre saker. Som kanske en miniweekend till Göteborg och gå på Lisseberg, eller varför inte till Stockholm och gå på Grönan? Jag gillar att gå i Stockholm. Eller det är en dubbel känsla. Samtidigt som jag känner mig vuxen utan att gå i Stockholm och strosa, så känner jag min vansinnet ful och konstig! Haha fy fan för Stockholm men jag vill nog ändå dig :P

Sen blir det ju Spanien i Augusti/September. Första gången Fredrik åker utomlands på rigtigt och då är det tillsammans med mig! Det ska bli hur roligt som helst. I sommar ska jag införhandla lite nya sommarkläder till resan. Sen är det nog dax att börja packa ;)

Spanien here I come!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: