2011-02-04
 10:47:40

Duktig vovve!

Idag har vi varit ute på äventyr, jag och Kerstin!
Efter ett antal försök att klippa trollets långa klor så gav vi upp, dom var så ofantligt långa att det störde nog både henne och oss. Jag slog en pling till hundtrimmet ute på Segevång, och bara några minuter satt jag och Kerstin på bussen dit. Jag kan ju säga att jag var lite nervös över hur denna bussresa skulle gå. 4ans linje till Segevång är ganska lång, men det gick över mina förväntningar. Vi satte oss längst fram på ett ensamt säte så att det inte skulle sitta folk runtomkring, Kerstin blir så stressad då. Men hon var lugn hela resan, låg i mitt knä och tittade ut på bilarna och husen som susade förbi.
När jag kommer fram till hundtrimmet är där två stora hundar, jag tänkte shit my god! Hur fan ska detta gå. Men Kerstin brydde sig inte alls om dessa två gigantiska hundar. Men att klippa klorna, då protesterade hon! Men kvinnorna som utförde arbetet var jätteduktiga, nästa gång det är dax att klippa klor och om vi inte klarar det själv ska jag åka med Kerstin dit! Efter att klorna var klippta skulle de bjuda henne på godis, för att göra det hela till en positiv sak. Men Kerstin var lite sur på kvinnorna och vägrade ta emot godis! Det var tillockmed frollic! :)
Annars händer det inte så mycket här i livet. All tid går åt till lilla Kerstin!
Jo... bilen är ju paj! Eller paj och paj, den sista februari är det körförbud på skrutten, och det kostar ca 7000:- att laga henne. Vi är inte så sugna på att lägga den summan på bilen. Så på lördag ska vi ut och titta på ett nytt vrålåk och på kvällen ska jag hem till Erica på 25 års fest! Det ser jag fram emot! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: