2007-09-15
 20:28:32

Lundavägen oh oh, Lundavägen oh oh!

I torsdags började jag sent. Vaknade redan halv nio och var spänd i hopp över att jag skulle få ett mail från mäklaren. Hade inga stora förväntningar, antog ju att vi skulle få ett dåligt besked. Fick inget mail innan jag gick iväg till jobb och tänkte inte mer på det sen. Pratade med Freddo senare på dagen och han sa att han hade kollat min mail och hon hade skickat mail. Hon ville ha anställningsbevis på oss eftersom inte årsinkomsten var tillräcklig. Jag trodde att det var kört. Freddo letade upp mitt bevis och skickade det till henne och på fredagen ringde hon till mig.

"Hej det är Emelie!"
"Hej! Det är NN på Heimstaden"
"Hej .. "
"Jag har fått ditt anställningsbevis och jag undrar om ni kan komma och skriva kontrakt i veckan?"
"Ja ... "
"Kan ni komma på måndag?"
"Ja ... efter elva ... "
"Ja bra, kom innan tolv då!"
"Vadå? Fick vi lägenheten?"
"Ja, jag ville ringa och berätta nu innan helgen så att ni kan fira"
"Åh!! Tack så jätte mycket!!"
"Då ses vi på måndag!"

Helt jävla galet är det! Jag kan knappt förstå det ännu. Jag gick som på moln hela fredagseftermiddagen på jobb.
Det var den första lägenheten som vi sökte genom Heimstaden och vi fick den!
På kvällen skulle vi hem till Johan och festa till det lite och tillsammans berättade vi för Johan, Jimmy och Elin.
Dom blev skitglada och sedan festade vi och dansade hela natten lång på Slagt.
Vid tjugo i tre när vi gick därifrån bestämde vi oss för efterfest hemma hos mig och Freddo. In på Statoil och handlade något att blanda med, Elin skulle ha ägg för hon skulle göra äggröra. Klockan 03.03 så stod Elin i vårt kök och gjorde äggröra. Sedan satte vi oss i soffan. Det blev varken Jäger Redbull eller Vodka, det blev LOKA lite äggröra och sedan la vi oss i soffan och skulle kolla på The Ring. Vaknade någon timme senare och alla sov. Jag väckte Elin och Johan och frågade om dom inte skulle gå hem och sova i stället och dom fick intrycket av att jag kastade ut dom vilket alls inte var menat så! Verkligen inte! Herregud!!!
Nästa gång vi festar sa jag att dom får sova i vår soffa hela helgen!!!

På måndags skrivs kontraktet på och sedan är det bara att sätta igång och fixa lite!


Ansofi

GRATTIS! Fy vad härligt att få nåt man verkligen vill ha. GRATTIS!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: