2009-02-09
 15:00:19

Bilfan.



Var och besiktigade bilen härrom veckan, eller rättare sagt Elin besiktigade den eftersom vi fick en sådan dum tid, det var väldigt snällt av henne. Allt blev godkänt utom att vi föll på ljuset, som inte var rätt.
Så jag ringer och bokar en tid hos Nissan där jag köpt bilen och de skulle ställa in och kolla åt oss. Fick en tid halv åtta, tidigt och bra då behövde inte Fredrik komma så sent till jobb.
Nissen jag pratade med på Nissan sa att det inte skulle ta så lång tid så jag räknade med en haltimme. 7.30 lämnar Fredrik bilen och han blir såklart väntandes där eftersom det skulle gå snabbt. 8.04 får jag ett meddelande av en irriterad Fredrik som säger, 'Va fan, skulle det inte gå snabbt?' När klockan var halv nio ser han bilen rulla ut på parkeringen och när klockan är 8.40 går han fram och undrar vad som händer med den och då säger dom lugnt, 'jo den är klar'. De hade tydligen fått byta lite kontakter och så. 1600:- rök det på bilen.

Glada blev vi ju, men Fredrik hade inte tid till att köra tillbaka till ombesiktningen eftersom allt hade dragit ut på tiden så han körde direkt till jobb, och sedan hem från jobb. När vi sitter och äter säger han till mig att bilen inte startar. Så när vi hade ätit så gick vi ner till bilen som stod på Bilias parkering där man får stå fram till 20.00 för att se om den startade. Stendöd! Ringer runt lite för att hitta någon som kan hjälpa oss att försöka starta den med startkablar men alla var upptagna på sitt sett och vi var strandsatta på bilias parkering.
Började putta på bilen men jag orkade inte. Vi fick ringa våra trogna vänner och Johan och Jimmy kom och puttade över bilen till Formula 1's parkering där den fick stå över natten. Mamma ringde och sa att Magnus skulle komma klockan sju morgonen efter och hjälpa oss med bilen. Så klockan sju på fredag morgon stod Fredik snällt vid bilen och vänta på Magnus. 07.11 så ringer Fredrik mig, Magnus har inte kommit. Jag ringer Magnus och frågar var han är och han hade glömt bort det och frågar vad det är som han ska göra. Försöka starta den med startkablar eller så bogsera den till Nissan. Han hann inte bogsera den och aset startade inte med startkablar. Magnus kör igen och Fredrik får ta bussen till jobb. Göran ringer mig senare under dagen och han blir arg och ringer Nissan och skäller på dom för att de har gjort något fufens med bilen. På Nissan säger dom att det kanske inte är deras fel men om vi kommer ut med den innan lunch så kan de kolla på den direkt. Göran ringer till Magnus som tillslut tar sig tid till att bogsera ut bilen. Jag får avsluta mitt jobb hastigt för att åka och hämta Fredrik på jobb, vi bogserar ut bilen och jag kör tillbaka Fredrik till jobb. Klockan är då 11.20 och de skulle ringa mig när bilen var klar. När klockan var 16.10 tyckte jag att det var konstigt att den inte var klar än så jag ringer dit och dom säger 'Jo den är klar, den står här'. Det är andra gången på 2 dagar som de inte meddelar oss att den är klar. Jag åker dit och hämtar den och får veta att bateriet är helt dött och att vi endast kan starta den med startkablar. Irriterad är jag och kör hem bilhelvetet till mamma och Görans parkering. På söndagen får vi ut och köpa ett nytt batteri satte i det och bilen startar. Yeeey! Fredrik stänger bilen för att starta den igen och då går helvetet inte igång. Vi gör nya försök och långt om länge startar aset och vi kör en runda för att värma upp aset och sedan funkar den felfritt. Fredrik åkte in för ombesiktning i morse och nu är allt löst. Jävla bil, jag hade kunnat putta ut den själv till skroten i söndags, allt för att slippa aset.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: