2007-04-15
 11:41:58

Underbara helg!

Älskade lördag! Jag älskar lördagar, man kan sova hur mycket man vill, man kan ligga och dra sig hur mycket man vill och ingen stress. Förutom gårdagens lördag då. Kaknade vid åtta tiden, hade ingen lust att gå upp. Riktigt tvingade min själv att somna om. Vaknade av Freddos klocka när den ringde halv tio. Då ville jag bara sova mer. Känns som om det var hur länge sen som helst jag sov så länge. Upp, gick ner och handlade bullar. Billigaste frukosten på länge endast 29.50:-. Upp och käkade, gjorde oss i ordning lite snabbt. Körde till Arlöv. Fredrik skulle träffa Lunds Korpalag för lite fotbollsgolf. När jag hade lämnat honom där åkte jag hem till mamma. Vi satt och pratade lite och sedan bestämde vi oss för att åka till OBS. Mamma skulle handla en färgpatron till datorn. När vi väl kommer dit kom vi på att vi inte tog patronen med oss och vi vågade inte chansa på att köpa den igen. Mitt ljugeri som fungerade förra gången skulle troligen inte fungera denna gången. Istället gjorde vi av med lite pengar.
När vi kom in på OBS den första affären gjorde jag mitt första fynd. Ett par svarta solglasögon för endast 39:-, dom hade kostat 98:-. Det är bara att tacka och köpa. Fick även en söt liten påse som fungerade som handväska under shoppingturen. Tack I.me.my. Gick vidare, trippade in på Gina Tricot. Där hittade jag en söt tunika i baby gult. Fint nu när sommaren börjar komma, har redan en sådan i svart. Men den är så otroligt söt att jag inte kunde motstå den. Gick vidare, in på Wedins skor. Tänkte se om jag hittade ett likadant par skor som jag har i svart fast i vita. Det gick mindre bra. Hittade inga snygga och de snygga jag hittade passade inte + det var över min budget på skor :P
Gick vidare in på Din Sko. Dom kan man nästan alltid lita på. Hittade inga vita skor. Lagom besviken nådde vi barnskoavdelningen. Där hittade jag nästan ett par vita skor, dom var lite beigsivriga. Jag tog dom, det var det närmaste vitt jag kunde komma. Gick fram till kassan, på disken stod det ett par exakt lika dana skor fast vita. Jag bad mamma kolla vilken storlek det var 35. Yes! Är det någon som har lagt undan dem? Nej. Då tog jag dom i stället. Ännu ett köp avklarat. Istället för att ge kanske 400-500 på Wedins drog jag till med 180:- på Din Skos barnavdelning istället. Började känna lite ångest över pengarna som jag hade bränt och var klar när jag såg Gerts Fredagsfräckisar i bokhandeln. Den var jag bara tvungen att ha. Sen var jag klar. När vi var på väg mot bilen kom jag på att jag var tvingen att inhandla lite pollenmedicin också. In på Apoteket och brände 167:-. ÅNGEST!
Men, måste man ha medicin så måste man. Det finns inte så mycket att göra åt saken.

När vi var klara på OBS och nådde parkeringen hemma hos mamma, satt vi en stund i bilen och ville inte gå in. Vad skulle vi göra i lägenheten när det är så fint väder. Vi bestämde oss för att åka och fika i Jakriborg. Mor hade aldrig varit där. Helt vindstilla, med två Vaniljlatte, en chockladbiskvi och en blåbärsmoussebakelse satt vi i solen en lång stund och bara mös. En och en halv timme satt vi där och jäste innan vi bestämde oss för att åka till Åkarps växthuscenter. När vi var på väg dit ringde Freddo och ville bli hämtad. Vilket kanske var tur, så slapp vi bränna mer pengar. Åkte och hämtade han i Arlöv. Åkte hem till Rundelsgatan. Fredrik skulle duscha så han och jag gick upp i lägenheten, mamma skulle gå och hälsa på Elin en sväng. När Fredrik var klar åkte vi och handlade grillmat eftersom vi hade bestämt oss för att grilla hemma hos mamma på balkongen. När vi hade ätit en god sommarmiddag begav vi oss hem. Det var min tur att duscha och göra mig i ordning. När det var klart åkte vi hem till Malin, Dannes ex på lite fest. Kvällen slutade rätt tidigt, redan vid tolv. Åkte hem gjorde oss klara för kvällen. Gjorde chips och dippa la oss i sängen och bara njöt till morgonen.

Idag är det söndag, solen skiner men kanske inte riktigt lika fint väder som det var i går. Men man får vara lycklig ändå. Får se vad dagen bjuder på. I morgon är det återigen en jobbvecka som gäller.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: