2007-08-11
 22:29:45

Fiskjävlar.

Det blev ingen städning av Görans bil idag eftersom han skulle använda den själv. Egentligen skulle han ha min bil så att jag och mamma kunde städa hans men nu får han skylla sig själv. Det kommer i slutändan ändå bli så att Fredrik och jag har min bil när vi åker till Ullared. Antagligen eftersom Görans är lite grisig och min drar mindre bensin. Så det blir antagligen min.

Var ute och kollade på akvarium idag. Hittade inget i lagom storlek som skulle passa. Eller jag hittade ett som var fint men det är ändå för stort. Vi bestämde oss för att vi skulle kolla på det tillsammans när Freddo kommer hem men jag har funderat och jag vill nog inte ha något akvarium. Det är ju hur jobbigt som helst att städa det.
Jag kommer ihåg när jag hade min bubbla. Jag orkade inte städa den men till sist var jag tvungen eftersom vattnet började bli helt grumligt. Jag tog tag i det, håvade upp fiskarna och la dom i en glassburk, tömde den på vatten, tvättade stenarna, fyllde på nytt vatten och skulle hälla i något blått medel som skulle hjälpa det att hållas rent längre. Det var en liten gul flaska som hade en plastskiva i hålet där det rinner ut. Det var bara det att när jag skulle hälla i två droppar så åkte plastskivan av och typ halva flaskan åkte i vattnet. Jag blev förbannad för jag var ju tvungen att göra om allt igen. Vattnet var ju helt blått och jag var rädd att fiskarna skulle dö. Jag blev riktigt arg och skyllde det på mamma och bestämmde mig för att låta det vara till dagen efter, jag var ju så trött. Haha jag skulle alltså låta fiskarna simma i glassburken hela natten pga min lathet. Detta var ändå en bubbla på kanske 10 liter. Vem ska städa akvariet på 40? Jag tror inte att jag längre vill ha fiskar. Jag vill hellre ha en hund.

En flickhund vill jag ha eftersom denna inte behöver kissa lika mycket som manshundarna. Jag vill antingen ha en cockerspaniel/springerspaniel som heter Ebba eller också en Toypudel som heter Nelson. Jag vet att det är ett killnamn men det är så fint att jag vill ha det ändå.

Ikväll efter att jag hade kollar klart på Ebba och Didrik packade jag ner mina saker och körde hem dom. Det var lite ledsamt faktiskt. Byrån jag har hemma hos mamma är numer helt tom. Inga kläder kvar. Det är nämligen så att från och med onsdagen den 15 augusti har jag ny adress. Samma adress som min baby! :) Helt underbart!

I morgon ska jag åka och handla så det finns mat hemma och sen ska jag och mamma hem och städa lägenheten så där är städat och fint tills Fredrik kommer hem på måndag! :)


Anonym

Dags att uppdatera kankse....


Anonym

Fiskjävlar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: