2007-10-29
 19:18:20

44:- som blev 16,50 som blev 11,50:-

Regn, regn och mera regnregn!
Det har ju för sjutton regnat hela dagen. Det har faktiskt varit en skön dag på en måndagsmorgon. Började inte förren 7.15. Skulle träffa Mary på Sydsvenskan för att packa bilen och åka till Skanör för att städa ett hus. När vi var klara där efter 4 timmar så åkte vi vidare till Ljunghusen för att göra ett flyttstäd i värsta lyxvillan. Ett helt underbart hus. Med massa stora fönster och härliga badrum. När jag kom in bara stod jag och tittade och undrade när jag skulle få bo sådär. Det ska bli roligt att komma dit och städa när dom har fått i ordning med sina möbler och så, att se hela helheten.

När jag var klar med mitt jobb åkte jag och satte bilen på Sydsvenskan och sedan tog jag bussen hem. Den körde inte där den brukar så jag frågade busschaufören var den stannade och tydligen så stanna den inte på Länsstyrelsen som den brukar utan jag fick gå från Föreningsgatan och genom hela skiten och var helt genomblöt när jag kom hem. Var kall och hoppade in i duschen såfort jag kom hem. Där var det varmt och skönt.
Freddo lagade god mat idag. Köttbullar och macaroner. Vi delade på 9 köttbullar. Det är en knaper månad som kommer nu. Vi har inte råd att slösa med några pengar alls. Och vi har verkligen inte råd att festa eller äta dyra måltider. I alla fall. När maten var uppäten och disken var diskad började Freddo plugga inför sin tenta på söndag och jag tog tag i att rota lite i skrubben. Packade ihop en låda och en blå IKEA-kass. Finns fortfarande mer kvar i skrubben men jag orkade inte mer idag. Samlade ihop alla pantflaskor som vi har samlat på oss, vi tog med oss dom ner och pantade dom och handlade bröd.

När vi stod vid pantautomaten och stoppade i flaska efter flaska säger jag till Freddo;
-Det blir ju rätt mycket pengar ändå..
-Ja, har vi tur har vi råd att handla mjölk också.
Så säger jag som vanligt.
-Amen Freeeedrik.
Så skrattade vi lite tillsammans.

Egentligen hade vi haft råd med falukorv också men vi orkade inte gå och hämta den.
När vi kommer fram till kassan så ger vi kassörskan vårt pantkvitto på 44 kronor och vi får 16,50 tillbaka.
Bara det att jag glömmer ta 5 kronan i den där jävla skålen som pengarna hamnar i, så vi gick miste om 5 kronor.
Förjävligt. Nu blir det ingen falukorv i morgon. Nu får vi nöja oss med spaghetti.

Ringde ju till Annika på Heimstaden idag också för att förhöra mig om vem som skulle stå för färgen till storarummet och vi kom fram till att det berodde på vad som sägs på besiktningen. Hoppas att dom tycker att det behövs målas så slipper vi betala färgen själv. Golv i köket fick vi lägga men det fick vi dock stå för själva. Vilket är helt okej. Bara vi slipper leva med det där otroligt gräsliga golvet. Nycklen till lägenheten hade de inte fått in än så det är bara att vänta. Ska ringa igen om en vecka eller enochenhalv och förhöra mig igen ;)


Anonym

Ni är välkomna hit på middag om ni vill....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: