2009-07-30
 21:35:23

Pappi Pappi!

Då var jag hemma efter en heldag tillsammans med Elin ute hos pappa. Vi åkte dit så att vi var där vid tre.
Solen sken när vi kom dit och vi såg en toppendag framför oss. En stund efter att vi hade kommit dit så föll regnet.
Men det gjorde inte så mycket. Vi gick in i stugan och pappa kom med en famn kokböcker och frågade oss om vi ville ha. Vi frågade vart han hade fått dom ifrån och han sa ett namn. Den här människan hade kommit med böckerna till pappa och frågat om han ville köpa, pappa hade sagt nej och då fick han böckerna.
 

Vi skrattade och kollade vidare i böckerna och tog ett par stycken. Jag tog en om julgodis, eftersom godis passar mig perfekt. Sen tog jag en om citron i maten eller vad den hette. (Jag gillar citron, speciellt i matlagning även fast Fredrik inte är så förtjust i det)

Efter ett litet regnfall så kom solen och då kom den för att stanna. Vi gick ut igen och jag började rensa ogräs. Kännde att det kliade i fingrarna. Tråkigt att se kollo lite så ihop fallen när man vet att den har varit så fin innan.
Pappa har inte riktigt kommit igång igen med renoveringen av uthuset och verandan sen översvämmningen eftersom han har haft rätt mycket att göra inne hos farfar som inte klarar av att göra något själv.
Elin ville inte vara sämre utan hon hängde på och rensade lite hon med.


Sedan blev det sallad och grillat till mat. Det var jätte gott. Kul att var hos pappa så en hel eftermiddag. Det var längesedan. Efter maten så gick jag och Elin in till farmor och farfar och plockade rödavinbär och några rabarber. Tänkte göra paj av det i morgon. Pappa var även hundvakt till en söt liten hund. Lucy heter hon och hon har underbett.
Jag döpte henne till underbetts-lucy. :)


Som sagt. En trevlig dag hos pappa :)

                      




Nämnde jag underbetts-Lucy?





Pappa blev nannig efter maten så han och underbetts-Lucy gick och vilade.


E

Pappsi är söt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: