2009-06-29
 18:39:29

Underbar helg.

Vilken underbar helg som har gått. Den kunde inte blivit bättre!

I fredags när Fredrik kom hem från jobbet så gjorde vi oss iordning för att gå och se Sverige-England nere på O´Learys. De har öppnat någon typ av uteservering nere på Entré-torget. Där mötte vi upp Johan, Jimmy och Elin. Tog några öl och käkade en hamburgartallrik. Inte så långt in på matchen så tog England ledningen och Fredrik, Johan, Jimmy och Elin tappade intresset för matchen helt. Men jag var fast besluten att de inte skulle deppa ihop, det var ju faktiskt många minuter kvar på matchen. Och tro det eller ej, Sverige tog ju faktisk igen. Tråkigt bara att de loosade i straffarna. En stund innan matchen var slut så kom Nadja och hennes kompis Veronica och sedan gick vi vidare till Big Bowl, där vi mötte upp Larsen och Helen för ett par runder i bowling. Vid tolv tiden gick vi hem igen. En helt otroligt lyckad och skön fredag.

Lördagen vaknade man upp vid tiotiden. Tittar ut och ser att det är molnigt på himeln. Tråkigt tycker jag men asar mig ändå upp ur sängen. Gjorde iordning lite frukost och plockade undan här hemma. Fredrik kom upp och vi åt varma bullar med ost och ett glas oboy på det :) Sen tog jag fram dammsugaren för en gångskull, det behövdes verkligen. När vi var klara med syslorna här hemma gjorde vi oss klara för att bege oss till Östran. Vi tog våra cyklar och cyklade dig. Fredrik med flera spelade fotboll medans jag låg och mös med en bok i solen. Sen kom Elin och lite senare så slöt Nadja upp.
Efter ett par timmar på Östran tyckte jag att det var dax att cykla hem. Var trött och varm och uttråkad. Jag och Elin gick in på hemköp när vi kom hem. På kvällen skulle det bli grillat med Johan och Elin som gäster. Vi gjorde det mysigt och satt nere på gården och åt. Första gången och det var hur mysigt som helst :)

            

Efter att maten var uppäten och smällt så gick vi iväg och hyrde tre filmer var av vi såg en utan dem. Benjamin Button. Det var en jättebra film. Nästan lite läskig. Inte läskig som en skräck film utan läskig på ett annat sätt. Jag rekomenderar den verkligen till dem som inte har sett den :) När filmen var slut så gick Johan och Elin hem och jag och Fredrik somnade som stockar. :)

Återigen på söndagen så kom Elin hit. Vi gjorde oss i ordning och gav oss ut på en biltur. Vi hamnade i Bjärred och åt glass. Där var skitmycket folk i kiosken så mjukglassen var helt missbildad. Precis som att maskinen inte hann stelna till glassen mellan alla runderna. Åt i alla fall bara lite på toppen. Det med strössel på :)

    

När vi kom hem från vår biltur så blev det grillat igen. Vi gjorde egna grillspätt. När Elin stod i köket och trädde dem på pinnar, så frågar hon mig om hon ska göra allt. Ja det är lika bra tycker jag, blir det över så kan vi ta med oss på jobb dagen efter. Och när hon hade gjort alla spätt så såg det ut att vara mat till 5-6 personer. 13 grillspätt blev det. Och när vi hade ätit klart så var där bara ett spätt kvar :) Dom var himla goda!

Innan själva grillningen satte igång så passade jag och Elin på att njuta lite i solen nere på gården.

           

Efter denhär måltiden blev det ännu en film. Changelin med Angelina Jolie. Den var också rikgit bra och jag rekomenderar den. En verklighetsbaseradfilm som är helt sjuk.

Snart inne på andra dagen utav denna veckan och det kan ju inte bli bättre. Semestern närmar sig med stormsteg och när den kommer så ska jag välkommna den med öppna armar.   JAG LOVAR!!! :)


Stenåldersmänniskan

Fan vad jag ser gammal ut. Börjar snart bli rädd. Får nog ta o låsa in mig själv för allas bästa....



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: