2010-06-17
 19:47:24

En dag i Kolonin.

Idag har jag spenderat ännu en dag i kolonin. Men idag började jag arbeta på riktigt. Började med att städa i huset så att man kan sova där om man känner för det. Dammade, dammsög golv och lister samt torkade golv. Tyckte att det var nödvändigt att lufta bäddmadrasserna också så dom tog jag ut på luftning och hängde över hammocken.



När det var dax för mig att damma insåg jag att det inte fanns något vatten. Bad pappa om hjälp och självklart satte han igång vattnet. Men då insåg vi att det var en vattenläcka. Kopplingen hade frusit sönder så vattnet sprutade åt alla håll. Det fixade pappa och hans vän snabbt. In under uthuset och grejsa!



När jag hade städat ur huset satte jag mig i solen och njöt av en kopp kaffe. Det satt fint där på trappan utanför med fåglarna kvittrande och radion som spelade ljuv musik.



Efter att ha suttit och stirrat in i häcken en stund och grämt mig över hur mycket skit där är inne i den fick jag en konstig känsla. Jag var inte ensam....



... och mycket riktigt, där satt visst Lucy och njöt precis som jag. Hon hade tagit sig in till mig ifrån pappa. Jag gick tillbaks med henne igen. Ville helst vara ensam där på trappen med mitt kaffe.



Jag fick ihop lite mög idag. Men det är fortfarande massor kvar. Men Elin får hjälpa mig med det. Mycket roligare när man är två. Och dessutom blir man väldigt trött.

Jag satte mig och njöt en liten stund till på bänken utanför uthuset innan jag stänge igen och åkte hem. Det var mysigt att vara i kollo idag. Och ännu mysigare blir det när Elin och Fredde med kommer dit.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: