2010-05-06
 15:09:29

Maj-Britt.

Idag när jag kom hem och öppnade dörren så låg där ett vitt kuvert på dörrmattan. Ett sånt smalt, lite avlångt. En räkning tänkte jag. Jag böjde mig ner och tog upp det, vände på det och såg att det var addreserat till mig. Med bläckpenna. Det var från Dianteknik-center i Malmö. Va fan är detta nu tänkte jag. Öppnar kuvertet och i där ligger ett par brochyrer. Mellan de här brochyrerna ligger ett vitt papper med en text;

Den börjar med denna bilden:



Han är mest känd för världen som grundare av dianetik och Scientologi, även
allmänt känd som den mest inflytelserika författaren och humanitetsförkämpen i
mordern tid. Hans avgörande arbete om sinner och anden- som inkluderar över
200 miljoner exemplar i omlopp och över 40 internationella bestsellers- har resulterat
i ett arv som gynnar miljoner, och en rörelse som omfattar alla kulturer.

Just när jag ska packa ihop alla papper så ser jag ännu ett papper. Ett handskrivet brev, också det i bläck;

Hejsan Emelie!

Visst är det så att du gjorde kommunikationskursen 2005?
Gjorde du den klar? Vad gillade du i så fall?
Skriv och berätta är du bussig!
Eller ring mig på ********* när det passar dig, efter 13,00. Jag är nyfiken!
Och hur har dessa fem år förflutit för en ung kvinna som du?
Själv är jag åttio nästa månad och skulle gärna möta dig här i Arlöv.
Jag är här fredag 19,00 och lördag 19,00

Detta brevet fick jag av Maj-Britt idag. Det var ju trevligt att Maj-Britt hör av sig. Hon är ju ändå snart åttio och minns mig fortfarande, efter fem år. Men nu har jag en del funderingar.

5 år sen, 2005... det är visserligen ett tag sen. Jag var nitton år. Jag minns inte vad jag gjorde när jag var nitton, men jag är gaaanska säker på att jag inte tog någon kommunikationskurs i alla fall.

Ska jag ringa Maj-Britt? Ska jag åka och hälsa på henne? Kanske ta med en blomma? Kvinnan fyller ju i alla fall åttio år nästa månad!

Jag får nog ta mig en funderare på det här...



haha ja... Maj-Britt... hon verkar vara en härlig kvinna!



Men föresten... varför i helvete håller man en kommunikatioskurs om man är sjuttiofem år????

Jag är nyfiken... Kanske ska åka ner till tantan på lördagkväll!


Mamma

Passa dig centiologerna kommer kanske å tar dig,för dig till kyrkan i Arlöv och låser in dej.HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: