2010-09-07
 18:05:05

Gillas/Gillas inte!

Jag gillar inte tisdagar. Har aldrig gjort. I skolan var det alltid gympa på tisdagar. Gillas inte! När man sen började jobba så hade jag bara tråka en-gång-i-veckan-städ. Gillas inte! Sen har den här hata-tisdagar-känslan hållt i sig. Idag var det dessutom en tråkig dag på jobb. Det fanns inget att göra och alla bara var i sina lägenheter och var tråkiga idag. Skönt att man är hemma nu. Och ännu skönare var att maten var bestämd och inhandlad. Så det var bara till att gå raka vägen hem! Gillas!

Lagade i alla fall stektfläsk med löksås idag. Har aldrig gjort det innan och var lite nervös för såsen. Men det blev hur bra som helst. Och roligast var nog att Freddo gillar stektfläsk med löksås. Jag trodde inte det. Det är så kul när man gör maträtter som man inte har gjort innan, och sen så gillar Freddo det. Jag blir så glad då!




Att steka fläsk är inte en dans på rosor. Det ska gudarna veta! Det skvätter! Och det gör ont! Men det är inte smärtan som är värst. Det jag tycker är värst är att fettskvättarna lämnar fettfläckar på kläderna som inte går bort. Gillas inte!

Och har man inget förkläde, vilket jag inte har. Nä, då får man fixa ett eget! GILLAS!


Anonym

Najs. Gillar ditt förkläde. Tur du har en karl som gillar samma mat som du:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: