2007-06-04
 18:29:29

Lägenheten.

Jaha, då sitter man här igen.
I fredags när jag kom hem från jobb hade Fredrik handlat middag. Grillning stod på menyn. Vi hade allt vi behövde, kött, sallad, potatissallad, allt förutom det viktigaste. Grillen. Bestämde oss för att åka hem till Nettan och Tomas och där grillade vi tillsammans med dom och tittate på militärerna som kom åkandes utanför i sina stora krigsbilar. Det var roligt att titta på det är inte varje dag man ser sådant. När vi skulle åka hem senare på kvälen skulle Helena följa med, vi lämnade av henne inne på Gustav och sedan åkte vi lite till för vi ville se fler militärer. Åkte nästan ända tillbaka till Bunkeflo men vi hittade ett par stycken och vi hittade deras hemliga gömställe.

På lördagen åkte Fredrik till Danmark för att sälja Aftonbladet. Man fick köpa en Aftonbladet och då fick man en sverigeflagga till för 20 danska! Herregud vad dyrt! Jag hade inte speciellt roligt den dagen. Var mest rastlös. Åkte hem till mamma, ville ha med henne till obs men det ville hon inte. Så jag bestämde mig för att åka hem igen. Tänkte städa lite. Tänkte att jag skulle ta rundan förbi obs för att se om där var mycket folk. Dom hade ju ettårsjubileum, för att fira att de renoverade för ett år sedan. jag ville in och gå en runda. Hittade en parkeringsplats som var ledig så jag tog den och gick in. Därinne fick man gå sicksack, hoppa mellan människor och man fick verkligen vara snabb så att man inte skulle krocka med någon. Jag tycker egentligen inte om att gå själv sådär på köpcentrum. Det känns som om alla vet att jag är där ensam och det känns som om alla tittar på mig och tycker att jag är jätte konstig som är där alldeles själv. Men i alla fall, jag klarade av det. Jag hittade ett par typ knickers på Vero Moda i jeans och två linnen inne på BikBok. Inget till de där nersänkta priserna som jag hade hoppats på. Det enda som dom hade på nedsatt pris var sånt skit som ingen ville köpa egentligen, men som endå alla köpte eftersom det var nedsatt. När jag hade hittat lite grejjor tills jag blev nöjd åkte jag hem. Jag handlade en sallat och gick upp och käkade den innan jag satte igång städningen. Om ifall nu Fredrik skulle ha med sig någon hem för att titta på fotbollen. jag både dammade och dammsugade och var riktigt nöjd när jag var färdig. Det var på tiden att det blev gjort. Jag blev riktigt sugen på godis när klockan närmade sig kvällen. Åkte till ICA Maxi och handlade godis för 74.50:- Gaaah. Men vi har i alla fall godis kvar :)


På söndagen sov vi tills vi vaknade. Gjorde allt i lugn och ro och sedan begav vi oss ut för att hitta något till Nettan eftersom det var hennes födelsedag. Åkte till Ljungs Handel. Trodde att vi skulle hitta något fint till deras trädgård men dom hade inte så mycket saker där faktiskt. Blev lite besviken. Åkte till Hornbach och hittade en söt liten snigel. Perfekt. Åkte ut till Nettan och Tomas och fikade. Hon blev glad för sin snigel. Sen åkte jag och Fredrik till obs och handlade lite till honom. Lika mycket folk på söndagen som det var på lördagen. Köpte ett par shorts, en tshirt och en skjorta. En del av grejjorna är födelsedagspresent från mig. Lite tråkigt eftersom han inte för öppna någon present på hans födelsedag men det får han ta. Åkte sedan hem och sedan nästan direkt gick vi ut på stan igen. Skulle till Gränden och käka middag. Bjöd Nettan på middag på hennes födelsedag. Skitgod middag. Synd bara att mitt kött var så fett. Somnade gott sen på kvällen när vi kom hem.

Idag ringde mamma mig när jag var på jobb. Hade fått brev från Fastighetsförvaltarna angående lägenheten. Blev jätte nervös eftersom vi verkligen trodde att vi skulle få den lägenheten. Åkte hem till mamma och hämtade brevet. Öppnade det och blev väldigt besviken. Tyvärr är lägenheten erbjuden en annan. Ja men vad ovanligt då. Blev faktiskt väldigt besviken. Men det är kanske meningen att vi ska vara kvar här i vår söta lilla lägenhet. Men i sånna fall vill jag komma på något bättre förvaringssätt till olika saker. Som Fredriks böcker osv. Jag började genast fundera på att jag ville ha nya gardiner osv. Samtidigt känns det inte så lönt eftersom vi verkligen hoppas på att få flytta snart. Men det känns som att jag vill göra detta hemmet till mitt och Fredriks och inte att vi bor i Mikaels hem...det är svårt att förklara. Men det löser sig i alla fall.

En sak som är otroligt surt är att Fredrik kommer åka om ungefär en vecka. Det kommer att bli jobbigt att ta sig igenom ännu en sommar utan honom. Kommer att bli tråkigt som fan ...

Nej nu ska jag glo tv och somna om en stund.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: